Van welk voedsel kun je het best een lang houdbaar diner maken?

Voor 1 dag, dat het lang in de open lucht van onze huiskamer kan blijven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een lekkere pastasalade, een grote schaal kippekluifjes,
-drumsticks of- bouten, ( kan je allemaal op een bakplaat in de oven eerst lekker grillen en is koud ook lekker) een grote pan Gazpacho (spaanse koude tomatensoep) je kunt ook warme soep in een thermosfles lang warmhouden en er gewone kopjes bijzetten voor de liefhebbers van warme soep met een hoog glas gevuld met soepstengels bij de soepen, op een rechaud kun je een wok met nasi lang warmhouden zonder dat hij verpieterd. Alleen af en toe even doorscheppen, een schaal atjar erbij, schaaltje seroendeng, komkommer (in stukjes met peperringetjes, azijn, peper,zout en suiker), kroepoek, (kan iedereen z`n eigen rijsttafeltje op bord samenstellen) Bak een gehaktbrood,is koud ook lekker en kan je in plakken snijden. Gehakt kruiden ( al dan niet Indisch) beboter een ovenvaste schaal, leg hier een laag gehakt in, hier leg je hardgekookte eieren op, achter elkaar, dek af met de rest gehakt,ook naast de eieren gehakt doen, zodat je een soort ovaal brood krijgt. Bedek met reepjes katenspek en bak in de oven bruin. Ik zou wel het vlees en de salade na het eten even afdekken met folie, dan droogt het ook niet zo uit.
Have fun!
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Koude maaltijdsalades... En maak dan een aantal variaties erop dan kun je vooruit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder twijfel van water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In princiepe alles, eten bederft echt niet in een dag.
En als je het kan opwarmen, kun je warme en koude gerechten maken.
Maar als je bedoelt, dat het lang warm blijfd zonder hittebron eronder, dan zou ik zeggen, een pan soep, of rijst met saus gerechten.
Satesaus blijft heel lang heet, bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rauwkost salades,met broodjes en een pan soep