hoe krijg je het vlees goed van botten?

het klink misschien raar maar hoe krijg je het vlees er goed van af. we zijn van plan om met een paar vrienden een decor te gaan maken. het thema is holbewoners en we hadden iets in gedachten met botten. alleen ik krijg het vlees er niet goed af en ik vind het echt vies. Nou wie kan mij helpen alvast bedank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het heeft geen zin om te koken of te braden haha het zijn afgeknauwde botjes en zijn gewoon botjes met restjes vlees vet en die vieze dingen het het met een mesje beetje gedaan en in een sopje helpt niet echt.

Antwoorden (4)

Ze héél lang laten koken. Krijg je bovendien bouillon van, als je eetbaar vlees gebruikt. Op den duur laat het vlees vanzelf los en hou je alleen botjes over.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat heeft denk ik niet zoveel nut om bouillon te maken want het zijn afgeknauwde botjes en zijn gewoon botjes met restjes vlees vet en die vieze dingen het het met een mesje beetje gedaan en in een sopje helpt niet echt
Amadea
10 jaar geleden
Toch is lang koken de beste optie. In zo'n grote pan, waar ze vroeger de kookwas in deden. Wil je dat niet, dan kan je beter in een feestwinkel plastic botten kopen!
Als je kippenpoten lang braadt, echt lang, dan valt het vlees van de botjes
af, hoef je het bijna niet aan te raken...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zegt dat je het ontvlezen vies vindt! Als je ze braadt kun je ze ook nog afkluiven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Langdurig laten trekken in een sopje van biotex groen.
Het hoeft niet te koken, maar neemt wel wat tijd in beslag.
10 jaar geleden
Resomeren: begraaftechniek waarbij het lijk in loog wordt gelegd en daar in oplost . Dus misschien zo maar dan korter. Of zoals taxidermisten het doen is koken. Zie link. Of koop in dierenwinkel botten voor honden if ga naar een slager en vraag die om advies.