Waar kan ik een gekleurde bloemkool kopen?

Ik heb een tijdje terug een groene bloemkool gegeten.
Nu zag ik dat er ook paarse en gele bloemkolen zijn.
Ze smaken ook anders dan de normale witte bloemkool.

Maar waar kan ik deze kopen?

10 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop voor je dat je een reactie krijgt. Maar... ...ik vraag mij af hoe gezond dat nou is een bloemkool in een ander kleur. Volgens mij zit daar allemaal chemische troep in... Groetjes
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat ik zo op websites tegenkom juist niet.
Het is een broer van de "normale" bloemkool, niet een genetisch gemanipuleerde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okey, grappig. Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Ik ken alleen de witte/groene. Succes, hoop dat iemand je antwoord kan geven. :-)

Het beste antwoord

De oranje (of donkergeel) bloemkool is alleen verkrijgbaar in de zomermaanden (Nederland/ Engeland), en de paarse is af en toe op markt (o.a. Frankrijk). Het is een product wat niet jaarrond verkrijgbaar is. Het gaat trouwens om gewone veredelingstechniek, geen chemie of gentech.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van der Mey Barendrecht heeft nu verschillende kleuren bloemkool in huis. De paarse en groene bloemkool komen uit België, evenals de kasbloemkooltjes en de romanesco. Drie keer per week is er aanvoer uit België. De bloemkool van de koude grond komt uit Holland. "We hebben deze altijd op voorraad, maar geen grote aantallen. We willen het assortiment zo vers mogelijk houden.

Van der Mey Barendrecht heeft in voorraad:
•paarse bloemkool 6 of 8
•groene bloemkool 6
•romanesco 6
•kasbloemkool 6 in een klein-eps kistje / 8 in een eps-middel
•koude grond bloemkool 6 of 8

Voor meer informatie:
Van der Mey - Barendrecht
Angela van der Meulen
www.kmey.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat is een pagina uit 2009 :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mail ze anders even.
Kijk bij andere groente winkels/ supermarkten.
Maar een beetje kleurstof kan ook geen kwaad.