Waar kan ik een gekleurde bloemkool kopen?

Ik heb een tijdje terug een groene bloemkool gegeten.
Nu zag ik dat er ook paarse en gele bloemkolen zijn.
Ze smaken ook anders dan de normale witte bloemkool.

Maar waar kan ik deze kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De oranje (of donkergeel) bloemkool is alleen verkrijgbaar in de zomermaanden (Nederland/ Engeland), en de paarse is af en toe op markt (o.a. Frankrijk). Het is een product wat niet jaarrond verkrijgbaar is. Het gaat trouwens om gewone veredelingstechniek, geen chemie of gentech.

Van der Mey Barendrecht heeft nu verschillende kleuren bloemkool in huis. De paarse en groene bloemkool komen uit België, evenals de kasbloemkooltjes en de romanesco. Drie keer per week is er aanvoer uit België. De bloemkool van de koude grond komt uit Holland. "We hebben deze altijd op voorraad, maar geen grote aantallen. We willen het assortiment zo vers mogelijk houden. Van der Mey Barendrecht heeft in voorraad: •paarse bloemkool 6 of 8 •groene bloemkool 6 •romanesco 6 •kasbloemkool 6 in een klein-eps kistje / 8 in een eps-middel •koude grond bloemkool 6 of 8 Voor meer informatie: Van der Mey - Barendrecht Angela van der Meulen www.kmey.nl

Bronnen:
http://www.groentennieuws.nl/nieuwsbericht...

Kijk bij andere groente winkels/ supermarkten. Maar een beetje kleurstof kan ook geen kwaad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100