Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit er tegenwoordig altijd olie over ongezouten pinda's ?

Ik vind dat helemaal niet lekker. Je proeft meer de smaak van de olie (palmolie geloof ik), dan de smaak van de pinda. En je krijgt er heel vette handen van.
Doppinda's zijn veel lekkerderder, maar dat is zo'n gedoe.
Is er nog een merk die pinda's verkoopt zonder olie ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Pinda's bevatten tot 63 procent vet. Waarschijnlijk heb je de pinda's bij te hoge temperatuur bewaart.
Pinda's en pindakaas moet je "koel" (max. 20° C)
en droog bewaren. Belangrijk is dat het in een verpakking
zit die goed sluit, want zuurstof beïnvloed de achteruitgang.

Vetten in pinda's en pindakaas kunnen bij te hoge en te
lage temperaturen gaan werken (zweten, e.d.)
Droog geroosterde pinda's voelen minder vettig aan en bevatten rond 50 procent vet.Misschien een optie om de verpakking goed te bekijken, welk soort pinda's je koopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik het kan nagaan is die olie om het zout aan de pinda's te binden. Ongezouten pinda's zijn daarom minder vet.
(Lees meer...)
jc54
15 jaar geleden
Want die zijn meestal in olie gebakken. en niet geroosterd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De rauwe pinda's worden van hun dop en velletje ontdaan en daarna gebakken/gerfrituurd in olie. Daarna wordt er eventueel zout over gestrooid. Deze pinda's zijn dus vettig.
Pinda's die in de dop worden geroosterd, dus niet gebakken/gefrituurd, zijn daarom niet vet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing