Walnoten olie is een olie die lichtjes warm geperst wordt. Ze wordt niet geraffineerd en is niet zeer lang houdbaar. ( Maximum één jaar in de koelkast, maximaal op 4 graden ) Ze heeft een typische sterke notensmaak en mag nooit verhit worden. Ze moet ook in het donker, goed afgesloten en koel bewaard worden.

Toegevoegd na 8 uur:
Sorry, maximaal 7 graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Walnotenolie kan langere tijd worden bewaard. Ongeopend is de fles houdbaar tussen 18- en 24 maanden. Geopend zal de geur en smaak minder worden en is de houdbaarheid ca. 6 maanden tot hooguit 1 jaar, daarna zal hij ranzig worden.
Bewaar hem, goed afgesloten, op een donkere koele plaats, zoals in de kelder of een keukenkast, in elk geval buiten het bereik van direkt licht.
Beter niet in de koelkast. Een koude plaats maakt de olie dik en troebel. Hij zal traag gaan stromen en vlokkig worden. Hoewel dit geen afbreuk doet aan de kwaliteit, zal hij moeilijker te schenken zijn. Zet je hem wel in de koelkast dan zal je hem dus op tijd eruit moeten halen, zodat hij buiten de koelkast eerst weer op temperatuur kan komen, vloeibaar kan worden en het vlokkige weer verliest.
amc