Blijft een tomaat langer vers, als je het kroosje/steeltje er aan laat zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
11 jaar geleden
kroontje, geen kroosje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke, ik twijfelde er al aan, haha!

Het beste antwoord

Nee, dat maakt niet uit.
Ik heb tomaten geplukt en je moest ze MET steeltje plukken omdat de consument dat MOOIER vindt, heeft niets met langer vers te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig

Andere antwoorden (1)

Nee, dit maakt niet uit. Dat komt omdat de tomaat geen voedingsstoffen meer kan krijgen van de wortels die voedingsstoffen uit de grond halen. In het steeltje zitten ook nog voedingsstoffen, maar deze zijn minimaal.