" Is de gemiddelde Nederlander een pottenenpannen eter?

of neemt hij echt de moeite om aan een leuk gedekte tafel te eten?"

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de tafel netjes is opgemaakt nodigt dit naar mijn mening net iets meer uit voor een goed / leuk / spontaan gesprek. Dit is een leuke bijkomstigheid tijdens het eten. Daarbij is het een kleine moeite om even de tafel op te maken.

Wij zijn potten-en-pannen-eters. Behalve als er bezoek komt, dan zijn we van de wat netter, maar niet overdreven, gedekte tafel. Als er veel bezoek komt zijn we uit praktisch oogpunt weer potten-en-pannen-eters, en zeggen we: daar staat het, ga je gang, schep zelf maar op en neem wat je lekker vindt.

Ik ben geen gemiddelde Nederlander, maar wij eten alle maaltijden aan tafel en vaak worden de groentes overgeheveld naar een schaal omdat zo'n grote pan op tafel het zicht op de disgenoten wegneemt. Denk aan verse spinazie, asperges etc.

Als vrijgezel zal ik niet snel een tafel dekken

Ehmmm ik kook in potten en pannen, maar schep het in de keuken op en serveer het op een gedekte tafel. Maar ik verneem van vrienden en kennissen dat ze vaak met bord op schoot voor de tv zitten.

potten pannen eten, het slaat zo nergens op om met zn allen van de eet tafel naar de tv te staren als dat ook vanaf de bank kan. ik denk over een jaar ofzo wel, omdat dan mijn zoon wel aan tafel kan zitten en dan vind ik het wel weer belangrijk een soort van etiquette over te brengen. lekker dubbel he. x

Als alleenwonend persoon moet ik ook eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite doe om de tafel leuk te dekken. Voor de tv eten vind ik dan weer net iets te, ik zit toch liever gewoon aan tafel.

Wij eten altijd aan een gedekte tafel compleet met kaarsje aan. Bij hoge uitzondering eten we eens op de bank ( als we eens laat thuis zijn en de kinderen willen heel graag iets op tv zien )

Ik eet regelmatig uit een (mooie) magnetronschaal. Geen mooi gedekte tafel. Wel zorg voor het eten. Dat moet goed zijn.

Definieer 'gemiddelde Nederlander' Maar voor mij persoonlijk geldt: Nee. Als ik de moeite gedaan heb om eten te koken, neem ik ook de moeite om dit aan tafel op te eten. Als ik eters krijg, doe ik wel meer moeite om de tafel er echt verzorgd uit te laten zien.

Nee, ik eet bij voorkeur direct uit de pan, de fles, of het pak.

Ik kook elke dag gewoon voor mezelf en m'n hond,en eet met bord op een placematje op m'n terras of aan tafel.Op de bank met bord op schoot, vind ik uitermate ongezellig, en onhandig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100