Wat zijn - uit sportief, gezond en afslank oogpunt - de gezondste bonen/peulvruchten die je (in de supermarkt) kunt kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Alle groene, verse peulvruchten: sperziebonen, snijbonen, tuinbonen, doperwten, sugarsnaps, peultjes. Niet uit blik, pot, of diepvries, maar de echte verse.

Peulvruchten is een verzamelnaam voor onder andere bonen, erwten, linzen, kiemgroenten en pinda’s. Eigenlijk zijn het zaden of de zaden met hun omhulsel.
Maar verse groene peulvruchten bevatten vitamine C en worden daarom gezien als groente.
Amadea
9 jaar geleden
In elk geval geen bonen of erwten uit potjes waar suiker aan is toegevoegd. Neem alles zo puur en vers mogelijk. Dus geen doperwten uit blik of kidneybonen in chilisaus. Kijk maar eens bij de ingredienten wat er in die chilisaus zit! Gedroogde bonen, linzen en spliterwten om zelf te wellen zijn het meest puur. Welk type boon of peulvrucht dan het meest gezond is zou ik niet weten. Afwisselen is altijd goed, dus ik doe gewoon van alles wat zoals het uitkomt.