ik kocht op 18 maart een klaargemaakt gerecht en stak het mee in de diepvries nu blijkt de vervaldatum 18 maart ,kan ik het einde week nog eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het gerecht op die datum nog in goede toestand verkeerde en het toen ingevroren is, kun je het nu zeer zeker nog in het weekend eten, als je het dan pas ontdooid.

Ja hoor. Mits je het ruim voor de datum, die op de verpakking staat aangegeven, hebt gekocht en direct ingevroren. Vanaf het invriesmoment ga je namelijk weer opnieuw rekenen. Ik zou wel adviseren om het niet langer dan een maand te bewaren in de vriezer. De meeste produkten beginnen dan aan voedingswaarde te verliezen, afhankelijk van welk produkt het is. Nadat je het hebt laten ontdooien, moet je het dezelfde dag nog consumeren. Toegevoegd na 3 minuten: Oeps, ik zie net in het teruglezen dat je het op de datum gekocht hebt. Dan kan je het echter nu ook nog eten hoor, als het direct is ingevroren. Zou het echter geen maand meer bewaren, want de voedingswaarde begint vanaf die datum al terug te lopen. Het zal echter nu nog gewoon goed te eten zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100