Ingrediënten
50GR Boter.150GR.Magerrookspek in dobbelsteentjes.2Fijngesnipperde uien.!teen Knoflook uit de knijper.2EL. Paprika poeder.KL.BL.Tomaten puree.2EL.Bloem.1Glaasje Vodka.1Kop Vleesbouillon.1/8 Slagroom1 Rode paprika in reepjes.!150GR Champions.Peper.Zout.en naar smaak Worchestersaus en Tabasco.

Bereidingswijze
Verwarm de boter en bak het spek zachtjes uit.Neem het uit de pan .In het achter gebleven vet de uien glazig fruiten en de knoflook.Voeg de paprika en de champions toe en laat dit even zachtjes meefruiten .Daarna de tomatenpuree en de bloem er door roeren de pan van het vuur nemen en de verwarmde vodka toevoegen en het geheel flamberen.Blus het met de bouillon en de room .Voeg de spekjes weer toe en breng de saus op smaak met Worchestersaus Tabasco en peper en zout.
http://www.smulweb.nl/785923/koken/recept/Stroganoff-saus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een koekenpan heet en smelt hierin boter. Bak gesnipperde sjalotjes en 1 uitje glazig en doe champignons, enkele teentjes uitgeperste knoflook erbij en bak even mee. Doe nu blokjes paprika erbij en laat goed heet worden. Haal de pan van het vuur en blus af met een scheut cognac. Houd de pan iets schuin zodat de cognac aan één kant ligt en warm wordt, steek de cognac nu aan door de pan even boven het vuut te houden, De dampen v.d. cognac vatten zo vlam. Zet de pan weer van het vuur en laat aan de niet brandende kant wat wodka erin lopen. Zet de pan weer op het vuur en laat de wodka branden. Denk erom de afzuigkap niet aan te hebben staan met het flamberen!Na kort te hebben geflambeerd blus je alles af met gepureerde tomaat ( uit een pakje)zo`n beetje op gevoel. Doe er een bekertje slagroom bij, roer alles goed door elkaar en laat goed heet worden. Kruid nu naar smaak met zout, peper, bieslook en peterselie.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 lekkerrrr
Ik gebruik altijd als basis Ajvar. Te verkrijgen bij de Turkse en Marokkaanse winkeltjes, maar tegenwoordig ook steeds meer bij supermarkten. Ajvar is paprikapuree, de meeste potten zelfs nog zonder smaakversterkers e.d.. Ik fruit een uitje, doe er stukjes augurk bij, scheutje melk of room en dan de ajvar tot gewenste dikte. Heel simpel, snel en lekker (en goedkoop).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest eenvoudige (eetbare manier) is

Spek, champignons en paprika bakken afblussen met vodka room toevoegen paprika poeder tom puree zout peper en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit recept heb ik voor zeker 25 jaar terug gekregen van een oud vrouwtje.
Toevallig vond ik gisteren het schrift weer,waarin ik het opgeschreven had.
Ik heb het een keer gemaakt en het was prima.Benodigheden.

2 uien.een blik champignons,of verse champignons,

een el mosterd,
2 el bruine suiker,
een scheutje worchester saus,
een kop zure room ,creme fresh,
een kopje rozijnen,
een blik tomaten soep,gebonden zonder balletjes en de groente erin,alles even eruit zeven.

De uien bakken met de champignons,tot een beetje mooi bruin zijn.
Daarna alle ingredienten erbij doen,aan de kook laten komen,en eventjes doorkoken.
peper en zout naar smaak toevoegen.

Door de gebonden tomatensoep,en de creme fresh is de saus precies op de juiste dikte.

Ik zeg altijd je moet even spelen met zo,n recept,en je kan altijd zelf een paar kleine aanpassingen doen.