Hoe krijgen ze een Maltesers zo mooi rond, zonder vlakken in de chocolade?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mjummm, ik vergeet gelijk m'n goede voornemens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekkere vraag, jammer dat ik ze niet in huis heb...

Antwoorden (5)

Het lijkt mij dat een machine mooi ronde bolletjes kan maken. Dit wordt krokant en gaat daarna de chocolademachine in. Er zullen echt geen mensen zijn die al die bolletjes met de hand draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat de bolletjes van de kern (die zo zijn geperst en dus mooi rond) in een bad van vloeibare warme chocola zijn gegaan, worden ze eruit geschept en al rollend afgekoeld. Hierdoor krijgt de chocolade geen kans om uit te zakken voordat het hard is geworden en hou je dus de mooie ronde vorm van de geperste kern.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een machine laat ze draaien waardoor ze zo mooi rond worden. geen idee hoe dit heet zoek op google
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurt in een soort centrifuge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dit gebeurt op deze manier: dat ze door een chocobad gaan. daarvoor gebruiken ze van die sneldrogende chocola denk ik.