Een clementine is een soort ras onder de mandarijnen. Alle clementines zijn mandarijnen, maar niet alle mandarijnen zijn clementines:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandarijn_(vrucht)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is helemaal niet moeilijk om deze 2 soorten uit elkaar te houden. De clementine heeft in tegenstelling met de mandarijn weinig tot geen pitten. Ook is de clementine zoeter, bevat hij minder zuur en is hij langer houdbaar. Je kan de clementine herkennen aan de bult bij de stengelaanzet. Als laatste is zijn schil een beetje dikker dan de schil van de mandarijn. Maar beide hebben 1 gemeenschappelijke eigenschap. Ze hebben allebei een hoog gehalte aan mineralen, vitamine B en vitamine C.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje