Zijn er ook broodsoorten waar geen of nauwelijks tarwe inzitten?

Ik kan slecht tegen tarwe en vraag me af of er ook broodsoorten zijn die ik wel goed kan eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt ook iets anders eten als brood

Antwoorden (4)

Zeker zijn er die.

Waar kan ik tarwe-vrije producten kopen?
Voedingswinkels met tarwevrije producten:
* Albert Heijn; heeft op de eigen AH-producten allergie-informatie staan waarop je kunt zien of het product tarwe-vrij is of niet
* Reformwinkel; speciale winkel voor mensen met allergieën of voor mensen die graag biologisch willen eten
* Digros; heeft glutenvrij brood in de diepvries
* Coop; verkoopt glutenvrije producten waaronder pasta, pizzabodem, koekjes
* De Tuinen; heeft verschillende voedingsmiddelen, o.a. brood, chips en drankjes die tarwe-vrij zijn
* Plus; heeft een allergieafdeling waar je o.a. koekjes, crackers, zoutjes en broodmeel kan kopen
* Bakker; speltbrood, gemaakt met speltmeel; vraag dit na, want sommige speltbroden bevatten toch een beetje tarwe

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/38127-tarwe-vrij-dieet-help-wat-kan-ik-eten.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het simpelst en goedkoopst is roggebrood of gerstebrood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vergat kokosbrood te noemen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller heeft alleen over tarwe. Als het probleem van hem niet beperkt is tot tarwe, maar eigenlijk tot gluten, dan is dat geen oplossing, want zowel rogge als gerst bevatten gluten.
Voor glutenvrij brood moet je zoeken naar brood op basis van speciaal geteelde haver, boekweit, maïs, quinoa, teff, aardappel- of rijstemeel. Uiteraard geen min van mij, want de VS heeft het niet over gluten, alleen over tarwe.
Albert Heijn "Stevig Speltbrood" is gemaakt van 100% speltmeel .
Het is vrij nieuw in het assortiment van AH, ik zag het pas kort geleden liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tarwe zit in heel veel producten. Ben je hier gevoelig voor neem dan producten met rijst, boekweit, rogge, haver of maïs.
Mag je helemaal geen gluten zijn haver en rogge ook funest want gluten is een verbindingsproduct dat voorkomt in de 4 granen; tarwe, gerst, haver en rogge.
Er is dan glutenvrij brood en ook maïsbrood kan je rustig eten.
Ben je gevoelig voor gluten dan zou ik ook geen spelt nemen. Spelt is een oud tarweras, verre familie van de tarwe die wij kennen, dus ik zou het risico dan niet nemen.
amc