hoeveel calorieën heeft een kind (10-15 jaar) per dag nodig?

Ik weet dat een volwassen vrouw ongeveer 2000 calorieën per dag nodig heeft, nadat hoe zit dat bij een kind?

Toegevoegd na 32 seconden:
Maar*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
64.8K

Het beste antwoord

Dat kan je opzoeken op http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/eet-niet-teveel-en-beweeg/hoe-eet-ik-niet-te-veel.aspx
Een kind van 10 jaar heeft 2100 kilocalorieën nodig als het een meisje is, en 2200 voor een jongen.
Een kind van 15 jaar heeft 2200 kilocalorieën nodig als het een meisje is, en 2900 voor een jongen.
Verder heeft het nog invloed hoe actief het kind is, want een flinke sporter heeft nog meer nodig.
Amadea