Ik heb een pot chai gekregen, maar hoe maak ik dat klaar?

Er zitten kruiden en thee in, maar het is veel te veel om in 1 theepot te gooien. Wat is de gebruikelijke manier om dit klaar te maken?

Picture for question
10 maanden geleden
in: Koken
1.1K
TurfGraver
10 maanden geleden
Mixen in een blender of vijzel en dan gebruiken wat je nodig hebt.

Antwoorden (1)

Niet te nauwkeurig kijken. Neem een halve eetlepel van de thee die onder in zit, vis er een kruidnagel stukje kaneel, deel van de kardemon, en wat er nog meer in zit uit en volg het recept dat je hebt. Komt 1 kruid te sterk of te zwak over dan doe je de volgende keer daar wat minder of meer van.
anneliez
10 maanden geleden