wat moet je eten om snel afvallen tegen te gaan?

Ik ben bezig met het trainen voor een 10km loop. Maar nu merk ik dat ik redelijk snel af val en dit is niet wat ik wil.

Wat moet ik eten om gewoon op gewicht te blijven? Ik wil graag specifieke dingen horen en niet antwoorden als ' iets met veel koolhydraten' want dat weet ik wel.

en ook wel dat het gezond is :P

Weet jij het antwoord?

/2500

Koop carb shakes met een hele hoop Calorien erin, en eet een grote bord pasta iedere keer voor het rennen

Allereerst dient de basisvoeding op orde te zijn. Het is aan te bevelen een gezonde mix te kiezen van koolhydraten, vetten en eiwitten, de zogenaamde macronutriënten. Daarnaast is het van belang te kiezen voor een juiste hoeveelheid vitaminen en mineralen, die micronutriënten worden genoemd. Duursporters hebben een verhoogde behoefte aan koolhydraten. Bij hardlopen vraagt je lichaam voornamelijk om koolhydraten en in mindere mate om eiwitten en vetten. Een eenduidig advies voor iedereen is zeker niet te geven. Over het algemeen kan gesteld worden dat je zo’n 50-55% van je totale energiebehoefte uit koolhydraten dient te halen. Koolhydraten is een ruim begrip. Er bestaan veel verschillende soorten koolhydraten. Het gaat te ver om tot in details de verschillen aan te geven. Het eenvoudigste is om te spreken over goede koolhydraten en slechte koolhydraten. Goede koolhydraten tref je aan in gezonde producten. Denk hierbij: groente & fruit allerlei volkoren producten De algemene standaard is 2 stuks fruit per dag. Marathonlopers zijn gebaat bij een hogere dosering. 3 – 4 stuks fruit per dag is zeker geen overbodige luxe! Slechte koolhydraten zijn de zoetigheden die verwerkt zijn, of als eindproduct gelden, in de vorm van: koek snoep witbrood gebak de meeste ijssoorten Hardlopers gebruiken veel energie, zorg dat je die energie weer aanvult vanuit je voeding, eet iedere drie uur wat. Maar zorg er zeker voor dat je voldoende drinkt, indien mogelijk, ook tijdens het hardlopen. Lukt het je niet om er zelf uit te komen, neem dan contact op met een diëtist(e), liefst 1 die gespecialiseert is in sportvoeding.

Bronnen:
www.looptijden.nl/hardlopen/voeding

Dan moet je weer stoppen met hardlopen. Door het hardlopen komt je lichaam in een andere toestand. Je gewicht is trouwens je grootste vijand met hardlopen, dus het is een beetje het een of het ander. Ik adviseer altijd om te gaan hardlopen vlak voor het avondeten als mensen willen afvallen, omdat je dan minder trek hebt. Misschien kun je je trainingstijden nog wat aanpassen, zodat je tijdens het avondeten meer in een eetstemming bent.

Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week. Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen: - Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit). - Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen). - Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten. - Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt). - Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks. - Drink geen zoete dranken. - Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering). - Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering). - Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood). - Vermijd alcohol (veel calorieën).

Bronnen:
http://intestino-y-psicologia.blogia.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100