Kun je bitterballen half-frituren, vervolgens invriezen en later af-frituren?

5 jaar geleden
1.2K
paulus811
5 jaar geleden
Wat is daar de lol van? Ingevroren vet wordt snel ranzig.
Utrecht
5 jaar geleden
Wat is daar het voordeel van? Je hebt net zo goed een frituurpan of oven nodig; het scheelt je een paar minuten baktijd.
Nadeel is dat de kost heel erg vet wordt van (half)bakken en zoals gezegd kan het vet sneller ranzig worden. Niet lekker dus.
Daarnaast is er een voedselveiligheidsrisico: bitterballen uit de diepvries zijn niet steriel: ze zitten vol bacteriën (net als alles wat je vers koopt) maar in de diepvries kunnen deze niet groeien dus zijn je bitterballen lang houdbaar. Maar ga je ze opwarmen tijden het bakken en vervolgens weer laten afkoelen en invriezen, kunnen deze bacteriën gaan groeien en je bitterballen laten bederven. Herhaaldelijk ontdooien, opwarmen, afkoelen en weer invriezen is daarom nooit aan te raden.

Antwoorden (2)

Dat kan zeker maar daarna zijn ze niet echt lekker meer. Als het vlees vet wordt en het dan weer invriest wordt het taai en verliest zijn smaak. Dus ik zou het niet doen als je de bitterballen lekker wilt houden!
Gr Wout
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat kan idd maar waarom zou je, bitterballen uit de diepvries zijn net zo goed heel snel klaar. Het helpt iig niet met de smaak want die wordt er alleen maar slechter op