Waarom denken zoveel mensen dat aspartaam slecht voor de gezondheid is terwijl het gewoon uit twee aan elkaar gekoppelde aminozuren bestaat ?

Het lijkt me het toppunt van onschuldigheid. Twee aminozuurgroepen aan elkaar gekoppeld. Alle eiwitten bestaan uit aminozuurgroepen. Toch heeft aspartaam een beruchte naam . Hoe komt dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ter informatie:
Stevia is een 'gezondere' zoetstof. Ik heb het niet als zoetstof, maar als plantje. Het heet in het Nederlands: honingkruid.
Zie voor informatie: http://www.metabolisme.be/dieet/stevia-plant-caloriearm-en-zoeter-dan-suiker.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima vraag!+
Er zijn veel voor en tegenstanders!

Antwoorden (6)

Dat komt door onderstaande info..

http://www.aspartaam.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een chemische substantie heeft volstrekt andere eigenschappen dan de onderdelen waaruit deze is opgebouwd. Zo heeft keukenzout niet de eigenschappen van natrium en chloor waar het uit opgebouwd is.

Toegevoegd na 30 minuten:
Aspartaam is waarschijnlijk een onschuldig stofje.
"Van alle zoetjes die er op de markt zijn, is aspartaam verreweg de veiligste"
Ik raad je aan om dit artikel te lezen:
AWM
14 jaar geleden
Waarom zoveel mensen dat denken? Omdat het de waarheid is.
Aspartaam is erg ongezond. Je kunt er ziek van worden en het is zelfs kankerverwekkend. Het zit in heel veel eten en ik begrijp echt niet waarom ze die troep er nog steeds ingooien (en dat mensen het ook nog kopen en opeten/ opdrinken).
Het is dus geen toppunt van onschuldigheid, ook al lijkt dat wel zo in jouw ogen.. Het is echt een schadelijk goedje wat je het beste kunt vermijden.
Lees maar eens goed wat info op het internet. Er staat hierboven al een perfecte bron. Misschien dat het je bewust maakt van de gevaren. Ik zeg doen.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook dit artikel:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/15540-het-gevaar-van-aspartaam.html
En dit:
http://www.rudolfdewit.com/aspartaam.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow dat rudolfdewit artikel is echt goed geresearched. prima bron +
AWM
14 jaar geleden
Geen minnetje, hoor, maar dit zijn allebei onbetrouwbare en onwetenschappelijke bronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman dat kan wel zo zijn maar ik doe wat bijna iedereen tegenwoordig doet: veel bronnen nagaan en kijken wat je eruit kan halen wat voor jou van belang is ( kan zijn) .
Ik ga ook soms naar de kerk maar ik geloof ook niet alles wat de voorganger vertelt. Ik haal er uit wat voor mij van belang kan zijn. Zo gaat dat ook met bronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ antwoordman, hoe bepaal je of een bron wel of niet wetenschappelijk onderbouwd is en of het dan ook wel klopt wat er staat?
Fabrikanten houden zich niet voor niets aan de wettelijk toegestane hoeveelheid van o.a. deze toevoeging aan voedsel. De industrie onderkent dus wel een zeker gevaar. Een bezwaar tegen de normstelling op zich daarbij is dat deze altijd uitgaan van gezonde volwassen personen met een zeker gewicht.
Hoeveel een ziekelijk kind hebben mag ervan, of een zwangere vrouw, een bejaarde enzovoorts is nergens te vinden. Toch is het merendeel van de bevolking niet dat gemiddelde. Bovendien is het produkt aspartaam zonder een onderzoek naar de lange termijn gevolgen op de markt gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuurarts waar ik kom, zegt , het is een kankerverwekkende stof, geen idee waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Toch klopt die info niet. Klik eens op de bron in mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja antwoordman, zo gaat het nou, jij leest wat en ik hoor wat, maar we hebben allebeide er geen verstand van, dus moeten we het hebben van de informatie van anderen.
Als je gaat zoeken op google dan vind je ook negatieve verhalen over aspartaam, bij ruth hierboven zullen ze wel staan, heb het nog niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed, geloof antwoordman en Skepsis niet. Daarin staat: "Bovendien is de FDA niet de enige organisatie die de ogen dicht zou hebben geknepen." Het artikel heb ik helemaal doorgelezen en er is nooit degelijk onderzoek geweest waarop FDA het zou kunnen goedkeuren. FDA heeft vanwege een nieuwe directeur het stofje goedkeurt. Dus via vriendjespolitiek. Daarna praat het artikel de misplaatste goedkeuring goed, ook niet gebaseerd op onderzoek, maar op waarschijnlijkheid. Niet echt een goede en betrouwbare basis. Dus Aspartaam zou nooit op de markt mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt gdan. dit is het zoveelste onderwerp waar je , je vraagtekens bij moet zetten.
het is maar wat je wil lezen.
Heb van de week aan het bioresonantie apperaat gezeten, ik voelde precies wat er gebeurde, na afloop hou je er een wat loom gevoel aan over, maar innerlijk heel rustig, smiddags viel ik in slaap achter de laptop, ik kon met geen mogelijkheid wakker blijven, ben maar op de bank gaan liggen en heb geslapen, en hun maar zeggen dat het tussen je oren zit, aan me hola!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben wel eens benieuwd Ed, wat voel je als je aan zo een apparaat zit. Kan je daar proberen woorden aan te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zit met je voeten op 2 koperen platen met in je handen 2 koperen staven, het produceert trillingen in je lichaam.
na 15 min. voelde ik ineens mijn ontstoken lympfklieren(pijn), soms wordt je een beetje afwezig.
het maakt je makkelijker toegankelijker voor invloed van *helpers* er zijn er 5 aanwezig altijd achter me, die horen in zijn behandelruimte, ik voel ze er altijd.
Dit gevoel van hun, is soms zo sterk dat er tranen komen, heel intens en fijn!
Na de behandelijng van zo'n 20 min. voel je, je heel vreemd en loom en moet je de rest van de dag veel water drinken.
Bij mijn vrouw, die toevallig gisteren er voor het eerst aan zat, begon de linker kant van haar lichaam hevig te schokken voor zo'n 5 min. toen was het weg.
Geen idee waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi zeg. Hebben die helpers met die bioresonantie te maken of zijn ze er altijd om te helpen. Tranen van geluk, intens geluk. Het schokken kan ik wel verklaren. Het zijn de spieren, pezen en aanhechtingen die zich losrukken. Letterlijk. Om de blokkades los te maken. Dat zal het trillen ook zijn.
Hiermee komen natuurlijk ook emoties los die zich hebben vastgenesteld.
Na 5 minuten was het klaar, of genoeg, had zij er genoeg van, wie zal het zeggen.
Belangrijk is om dit te laten gebeuren als het gebeurd. Niet tegenhouden. Zie het als iets goeds. Al die afval/rotzooi die loskomt, moet je wegdrinken met veel water. Ik herken veel van de ervaringen. Die kom je ook tegen als je wat gevorderd bent tijdens QiGong en TaiChi bewegingen. Bedankt Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanochtend een sessie gehad met twee vrouwen, tijdens de sessie begon een van de vrouwen ook te schokken met handen en armen.
Voornamelijk aan een kant. De helpers horen bij de natuurarts zelf en zijn altijd aanwezig achter in de behandelkamer, heel mooi, ik heb ze ontdekt bij mij in de grot, toen die natuurarts bij mij was, op afstand dus, kon zo contact met ze maken.
Toen ik weken later bij die arts was, hebben ze me extra verwend en heb ik een potje zitten janken van geluk.
Als ik er aan denk begin ik zo weer, het contact blijft gewoon bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je dat geluk kunnen omschrijven? Zelf heb ik dat ook gehad, toen ik voor het eerst mijn ziel heb gezien. Alsof ik voor het eerst helemaal begrepen werd. Alles wat ik mee heb gemaakt kon laten gaan voor een moment. Helemaal vrij. Ik eindelijk al mijn muurtjes en verdedigingen kon laten vallen. Eindelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel komt ineens op, het komt altijd ergens van achteren inmijn hoofd binnen als een soort vibratie die heel snel sterker wordt, daarna is het als een trilling heel sterk aanwezig, het overheerst even alles, dan komen de tranen en het hemels gevoel.
Het duurt meestal enkele minuten, ik ben dan niet in staat te praten, het drukt even alles weg.
Hierna wordt het langzaam weer normaal.
Het gevoel er na is ,alsf ik ergens vandaan terug ben gekomen en ik alles om me heen opnieuw zie.
Soms blijft er nog een restgevoel van over, gewoon een blijgevoel, dat uren, soms dagen kan aanhouden, maar soms ook zo weg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt uittredingen Ed.
Dat gevoel achter in mijn hoofd is bij mij ook heel actief als ik contact heb met de andere kant. Of als ik contact heb met bijvoorbeeld jouw. Ook bij telekinese is dat gebied actief en is er een interne hersenen verbinden naar het 3e oog. Je wordt helemaal 1 met het universum. Er is niets, geen lichaam. Je bent samengevloeid als inkt die in water komt.
Je kan niet meer praten omdat mond, keel, adem niet meer bestaan. Niet voor jouw op dat moment.
Dat nagevoel is volgens mij de energie die enorm aan het stromen is. Continu. Ik weet nu ook wat ik nog verkeerd doe. Tijdens meditatie ga ik weg. Energie stroomt als een gek, maar ik ben nergens, helemaal blank, zwart. Ik voel die eenheid niet (die ik wel eens gevoeld heb). Volgens mij omdat ik nog steeds wil voelen en zien met mijn zintuigen.
Die trilling ken ik ook. Soms ook heftige schokken, alsof je ziel echt los wil komen.
Ik heb nog steeds een stukje wil. Ik wil die eerdere ervaring opnieuw ervaren. Toen was ik buiten mijn lichaam en zag ik. Op welke momenten heb jij dit Ed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een enkele keer als ik in behandeling ben bij mijn natuurarts, maar meestal bij een sessie, als ik contact zoek met gene zijde of in een visioen.
Ook als ik met geesten bezig ben, om te begrijpen wat ze komen doen, ik ben dan gewoon even weg terwijl ik er nog ben, kan soms erg moeizaam terug komen, het gaat meestal gepaart met een super goed gevoel, ik zeg dan altijd, ik heb even om de hoek gekeken.
Heb over 1 kwartier weer een sessie, wie weet wat het me weer brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dus al heel erg bezig met energie en de gene zijde op dat moment.
Mooi hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij heb soms contact met mij?
Nu nog? Vertel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
??, ik ben bezig om die artikelen van Cryofiel in te scannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoor nog van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha , zal de vraag nog even open laten om deze discussie verder te kunnen volgen.