Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb geen boter meer om de springvorm in te vetten wat is een goede vervanger?

ik heb al mijn boter al gebruikt voor mijn taart maar ik moet de springvorm nog in vetten met boter.... wat kan ik het beste gebruiker als vervanger voor de boter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Zonnebloemolie kan ook heel goed. Giet een beetje in een klein schaaltje, neem een schoon kwastje, doop dat in het schaaltje en vet er de springvorm mee in.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Als je olie hebt (olijf of zonnebloem ofzo), keukenpapier met paar druppels olie en vorm inwrijven.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Olijfolie is niet zo'n goed idee, vanwege de smaak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
margarine olie of spek zwoert gebruiken
Wat niet iedereen in huis heeft maar erg goed werkt is crisco.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad een olie gebruiken die je in huis hebt. Dus of olijfolie of zonnebloemolie. Anders kun je eventueel de smeerboter voor op je boterham gebruiken, maar dit moet er wel dik genoeg op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kokosolie is veel stabieler dan de meeste gangbare keukenoliën, dus gebruik die dan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kokosolie bestaat voor grofweg 90% uit verzadigde plantaardige vetten. Verzadigde vetten zijn zeer ongevoelig voor hitte en oxidatie door bijvoorbeeld zonlicht of contact met zuurstof. Daarom is het langer houdbaar en wordt het minder snel ranzig of giftig tijdens het bakken. Kokosolie gaat dan ook tot wel 15 keer zo lang mee in de frituurpan dan gangbare frituuroliën en heeft doorgaans een natuurlijke houdbaarheid van wel 2 jaar na productie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een stukje bakpapier is prima, dan hoef je niet in te vetten

Toegevoegd na 2 minuten:
en goedkoop.
Kokosolie is erg duur, ik houd het op gewone zonnebloemolie, net zo gezond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan best vloeibare bakboter gebruiken, bij mij werkte dat ook goed. dat heeft meestal iedereen wel in huis.

Toegevoegd na 5 minuten:
je zou ook met het papiertje die om de boter zit over de bakvorm wrijven, daar zit meestal het vet van de boter nog aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding