als je wil afvallen is het dan goed als je iets eet dat je dan die calorieen er direkt erna gaat aftrainen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zo moet je niet bezig willen zijn met voeding, dan is eten haast een straf, want iets eten = moeten sporten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Lees dit eens goed door: mijn antwoord, en die er vlak onder, over BMR
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/begin-afvallen.348357

Antwoorden (4)

Gewicht verliezen = méér calorieën verbruiken dan dat je opneemt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zware inspanning met een volle maag is niet zo'n geschikte combinatie en bovendien is je motivatie minder als je net wat hebt gegeten.
Misschien kun je het dus beter omdraaien en eerst trainen en daarna als beloning wat eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet het hele verhaal. Het is verstandig om niet te dik te worden, en trainen kan daarbij helpen. Maar het gaat er ook om wat je eet: of er waardevolle stoffen in je eten zitten. Onbeperkt snoepen en dan extra hard trainen is niet gezond, ook al kom je niet aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is beter om te gaan sporten voordat je eet.
Je maag is dan "leeg" met als gevolg dat je lichaam energie uit andere bronnen gaat verbranden

Daarnaast is het voor veel mensen zeer onprettig om met een volle maag te sporten.

Verder nog een weetje:
Voor een goede vetverbranding is het belangrijk dat je hartslag tussen de 60 en 70% van je maximale hartslag zit (hiervoor zijn op het internet wel formules en tabellen te vinden, zie bron).
Waarom tussen de 60 en 70%? omdat je bij hogere hartslag niet snel genoeg vet in energie kan omzetten (vetverbranding dus).
Voor het lichaam is het omzetten van spiermassa in energie makkelijker en zal dit ook gaan doen als het een hogere hartslag heeft.