In welke supermarkt kan ik een doosje van 7 eieren kopen zodat ze precies allemaal in mijn elektrische eierkoker passen?

Zie foto!

Toegevoegd na 59 seconden:
http://images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=A0PDoX.7X59S0gUAqRmJzbkF;_ylu=X3oDMTIyN2hkaXV1BHNlYwNzcgRzbGsDaW1nBG9pZAM5MGEyM2JkNmY2MWY2MDAwN2JhZmE3MWI5MmQ3YTVlNARncG9zAzMEaXQDYmluZw--?back=http%3A%2F%2Fimages.search.yahoo.com%2Fsearch%2Fimages%3Fp%3Deierkoker%26fr%3Dyfp-t-122%26fr2%3Dpiv-web%26tab%3Dorganic%26ri%3D3&w=340&h=340&imgurl=csimg.koopkeus.nl%2Fsrv%2FNL%2F0000047471423704%2FT%2F340x340%2FC%2FFFFFFF%2Furl%2Feierkoker.jpg&rurl=http%3A%2F%2Fwww.koopkeus.nl%2Fa%2Flijst_product%2Fidx%2F10000401%2Fmot%2FEierkoker%2Flijst_product.htm&size=12.5KB&name=%3Cb%3EEierkoker+%3C%2Fb%3Ein+Elektrisch+huishoudelijk+apparaat+kopen+voor+de+beste+...&p=eierkoker&oid=90a23bd6f61f60007bafa71b92d7a5e4&fr2=piv-web&fr=yfp-t-122&tt=%3Cb%3EEierkoker+%3C%2Fb%3Ein+Elektrisch+huishoudelijk+apparaat+kopen+voor+de+beste+...&b=0&ni=96&no=3&ts=&tab=organic&sigr=12jf3cbp1&sigb=13239bmqb&sigi=12eefpakj&.crumb=37bWCamYcJG&fr=yfp-t-122

Toegevoegd na 6 minuten:
Excuus voor de lange link die groter is dan de foto maar het uploaden van de foto is niet (meer) mogelijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn biologische supermarkten waar je eieren per stuk kunt kopen.
Je wordt dan ook vaak geacht je eigen eierdoos mee naar de winkel te nemen.
Ik heb in de buurt een boerderijwinkel. Die doet dat ook zo.

Grote supermarktketens niet. Die verkopen ze in standaarddozen, van 4 - 6 - 10 - 12 stuks.

En dan neem je de kleinste soort.
Er worden alleen eieren van klasse A (dat zijn de verse eieren) verkocht. Deze eieren zijn ingedeeld in vier gewichtsklassen:
– smal (klein): eieren vanaf 40 tot 53 gram
– medium (middel groot): eieren tot 63 gram
– large (groot): eieren tot 73 gram
– extra large (extra groot): eieren vanaf 74 gram
Elk land dat lid is van de EU gebruikt deze indeling.
De gewichtsklasse moet vermeld staan op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt een nieuwe bril nodig, azerty. Er passen zes eieren in dat apparaat, en in alle supermarkten kan je doosjes met een half dozijn eieren kopen.
Het is de matte afbeelding op het deksel van de koker die jij als zevende ei telt...
Amadea