Waarom is mijn muntplant gestopt met groeien?

Ik heb al enige tijd een muntplant in de vensterbank staan die in eerste instantie supergoed groeide. Sinds het wat kouder is geworden groeit de plant niet meer, er zit genoeg vers groen blad aan alleen worden de blaadjes niet groter. Iemand enig idee hoe dit kan? Komt dit door de seizoenen of heeft de plant extra voedingsstoffen nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

een muntplant is geen binnenplant, die hoort buiten.
het gaat niet om kou, hij zal bij jou binnen best wel warm staan.
het gaat om het korten van de dagen, dan sterft de plant af, om in het voorjaar weer op te komen.
zet de plant buiten, hij is volledig winterhard.
kan dat niet, zet 'm dan zo koel mogelijk.
geef beslist geen voeding nu.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
pepers zijn geen vaste planten; munt is dat wel.
vaste planten hebben een rustperiode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
groot gelijk rieneke en pepers zijn ook geen inheemse planten maar komen oorspronkelijk uit de tropen.