Dat is citrusolie . Het dient om de schil van de sinaasappel te beschermen tegen vocht en bijvoorbeeld schimmels.

Zelf kunnen we het gebruiken als smaakstof (door bijvoorbeeld de zeste van de schil mee te koken of te trekken), en de olie zelf word gewonnen voor de smaak of de geur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vind hier een bron die een HEEEEEEEEEEEEELE boel positieve effecten / eigenschappen aan sinaasappelolie toedicht, maar die zou ik wel met een korreltje zout nemen. Betekent echter wel dat mensen het blijkbaar voor een heleboel dingen kunnen 'gebruiken'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zorgt er voor dat de inhoud (het vruchtvlees) niet te snel uitdroogt.