Waarom blijft vruchtenbrood langer zacht dan normaal brood?

Met vruchtenbrood bedoel ik dan krentenbollen, kerststol etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er meer toevoegingen in zitten om het zo houdbaar te houden.
Als je krentenbrood bij een echte bakker haalt is het ook veel minder lang zacht dan dat je dit in de winkel haalt.
Met gewoon brood werkt dit hetzelfde. Hoe minder 'rommel' er in zit, hoe sneller het droog aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In krentenbollen zit veel meer vet, dat houdt ze langer smeuig dan normaal brood.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik denk dat je nu krentenbollen met gesneden brood vergelijkt, door het snijden wordt het kwetsbaar.

Net als gesneden kaas, of nog erger geraspte kaas, is minder lang houdbaar dan een blok.

Heeft met het oppervlak te maken.