Kom je door vet, koolhydraten en suikers verschillend aan?

Als je aan wilt komen maakt het dan uit of je veel vet, suikers of koolhydraten eet. Daarmee bedoep ik of je op verschillende plekken aankomt of dat je bijvoorbeeld veel vetter wordt als je vetten eet ipv koolhydraten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Koolhydraten en vetten zijn gezond. Je zult hiervan niet zomaar aankomen.

Wanneer je overmatig veel koolhydraten eet word je niet dik, Het is zelfs goed voor je, Wanneer je teveel koolhydraten binnen krijgt zal de benodigde hoeveelheid in je lichaam worden opgeslagen De overige hoeveelheid poep en plas je gewoon weer uit. Vetten daar in tegen slaat je lichaam altijd op. Als je weinig beweegt en overmatig veel vetten eet zal je over je gehele lichaam aankomen,

Het een zal geleidelijk dikker worden over zijn/Haar hele lichaam, En de ander alleen maar op bepaalde plekken zoals :

-Veel voorkomend
Buik.
Bovenbenen

-Voorkomend
Gezicht
Armen
Kont
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, vetten, koolhydraten en eiwitten worden uiteindelijk (via ingewikkelde processen) opgeslagen als vet als je er teveel van neemt. Dus meer kcal dan dat je verbruikt.

Omdat het wordt omgezet in één en dezelfde stof kan het niet zo zijn dat de ene stof meer aanzet op de billen en de ander op de heupen.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/koolhydraten.aspx
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vetten.aspx
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eiwitten.aspx

Wel is het zo dat het lichaam de energie uit eiwit iets minder goed benut dan die uit koolhydraten en vetten. Een deel van de calorieën uit eiwit wordt direct na de maaltijd omgezet in warmte. Dat is het zogenaamde “thermogene effect”. Bovendien verzadigt eiwit, vooral dierlijk eiwit, meer dan koolhydraten en vetten.

Het lijkt erop dat een eiwitrijke voeding geen effect heeft op het gewicht als het aantal calorieën hetzelfde is als bij een voeding met weinig eiwit. Wel kan een eetpatroon met veel eiwit helpen om niet te veel calorieën binnen te krijgen. Mensen eten minder als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen. Dat verklaart ook het succes van diëten waarbij meer dan een kwart van de calorieën uit eiwit komt.

Bij het afvallen beperkt voldoende eiwit eten het verlies aan spierweefsel. Dat is gunstig, omdat spierweefsel meer energie verbruikt dan vetweefsel. Zo kan eiwit helpen na het afvallen op gewicht te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je komt er niet zo zeer verschillend door aan, het zal altijd op dezelfde plekken zijn, als je echt wil aan komen, raad ik je aan om het met verzadigde vetten te doen, het is niet gezond maar het is vet dat je eet wanneer het vloeibaar is en stevig word wanneer het ''afkoelt'' dit vet zul je alleen niet kunnen verliezen, als je gaat sporten verspreid het over je lichaam en zal niet meer dan de helft afnemen.