Is deze lijst goed om aan te komen?

Ik ben herstellende van een eetstoornis en nu wil ik écht beter worden en aankomen! Ik heb van de arts meegekregen dat ik me niet helemaal vol moet proppen met chocolade etc. omdat dit niet echt gezond is. Wel moet ik leren om weer koeken en chocolade te eten dus natuurlijk eet ik hier wel wat van!

Nu mijn lijst:

O: 40 gram havermout met 200ml melk met een elstar appel erdoorheen. Hierbij neem ik nog een mandarijn en een glas vruchtensap. (200ml)

T: volkoren boterham met pindakaas en een gedroogd fruitreepje van de ah en een glas vruchtensap.

M: twee volkoren boterhammen met becel light op elke boterham en 1 plak jonge 48+ kaas (op elke boterham dus een halve plak) en een glas vruchtensap.

T: 2pindareepjes van zonnatura en een glas vruchtensap

A: wisselt van aardappels met groente en vlees naar pasta naar nasi etc.

T: mok thee met een mars (dit is een hele uitdaging voor me, dus die wil ik er graag inhouden!)

Verder fiets ik elke dag in totaal een half uur naar school, verder beweeg ik niet dit ga ik wel weer doen maar is mij tijdelijk afgeraden.

Ik ben 1.64m en weeg 47 kg. Ik heb niet heel erg ondergewicht maar ik moet weer ongesteld worden!

Zal ik hiervan aankomen of is dit te weinig? (Of te veel?) En heeft er nog iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Die dokter zal wel weten, wat hij je voorschrijft, tóch? Wat ook een heerlijk ontbijtje is (vooral op koude winterochtenden) vind ik : 2 geroosterde volkorenboterhammen met gepocheerde eieren, of met roerei. Je zou, om dan evengoed aan je melkproduct te komen, nog een schaaltje yoghurt met appel en kaneel kunnen nemen. Ik vind een boterham met kaas véél lekkerder, als er een plakje komkommer of tomaat opzit : anders zit je zo te káúwen. Heel veel succes met het aankomen en het weer ongesteld worden!

Ten eerste: super dat je er aan wilt werken. Ik zou je eigenlijk willen adviseren om met een diëtist(e) een lijst op te stellen. Verder zijn er op sites als http://www.proud2bme.nl/ aankomlijsten te vinden. Je lijst ziet er redelijk uit, naar mijn (niet-professionele!) inzicht. Al vind ik dit een normale lijst en denk ik niet dat je hier mee (snel) aan zult komen. (afgezien van enkele kilo's in het begin, omdat je eetpatroon nu waarschijnlijk héél anders is). Verder zie ik dat je maar 1x fruit neemt, maar wel 3x vruchtensap. Versgeperst of zelf gemaakt is dit misschien een goede optie, anders zou ik het vervangen voor meer fruit. In vruchtensappen zit veel toegevoegde suiker, en dat maakt je suikerniveau in de war. Succes!

Goed hoor om het besluit te nemen om goed voor je lijf te zorgen. Je lijf is je tempel daar moet je je leven lang in leven. Dapper en moedig! Ik wens je kracht en doorzettingsvermogen, maar dat heb je waarschijnlijk al want niet eten vergt ook veel discipline, dus kun je dit vast ook aan. Ik zou geen becel light nemen maar becel gold. Ook goed voor hart en bloedvaten maar iets voller van smaak en wat minder mager. Het dieet zoals jij nu hebt gekregen heb ik ongeveer van de diëtiste gekregen om juist af te vallen. Echter als je van af bijna niets eten naar dit gaat ben je al heel goed op weg! Langzaamaan opbouwen lijkt mij verstandig, zou blijf je rustig aankomen en kun je langzaam wennen aan je mooie gezonde lijf. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100