Wanneer kan je het beste je flesje aktimel drinken?

ik drink elke dag een flesje aktimel voor een goede weerstand, maar ben benieuwd wat daar de beste tijd ik dat kan doen........ en als ik het niet drink merk ik verschil, dus ik neem aan dat het echt werkt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.9K

Antwoorden (4)

Als het werkt, dan moet je het nemen op het moment dat het het meeste effect zal hebben. Bij mijn weten werkt Aktimel op de spijsvertering, en is eeen soort bacterieel preparaat. 's avonds heb je een lange tijd geen nieuwe voeding in je maag/darm systeem. Lijkt me sub-optimaal. Idealer lijkt het mij om het voor je ontbijt te nemen. Dan is het in je systeem zodra je ontbijt er bovenop komt.

Ik zal niet over placebo effecten beginnen of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit! Dergelijke drankjes zijn gewoon pure commercie.

"Danone beweert dat Actimel de natuurlijke weerstand verhoogt. Waar wat bedoelen ze met weerstand? Weerstand tegen een bepaalde ziekte, zoals cholera, of verhoogt Activia onze algemene weerstand? Dit is de tekst van de Actimel reclame op TV: "Begin je nu voor te bereiden op de winter. De wind, de regen, de kou en hun gevolgen. De winter kan uw natuurlijke weerstand verzwakken. Bereid u nu al voor met Actimel. Elke ochtend helpt Actimel u zo meer weerstand te bieden." Deze boodschap suggereert dat Actimel beschermt tegen winterkwalen, dus tegen griep en verkoudheden. Maar geen enkel van hun dertig wetenschappelijke studies bewijst dat Actimel griep of verkoudheden helpt voorkomen."

"Overheden tolleren de huidige rage van probiotica onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet". Gezonde mensen kunnen door toediening van probiotica wel een lichte diarree ontwikkelen. Niet echt schadelijk maar toch lastig. Probiotica kunnen zelfs gevaarlijk zijn bij zwakke patiënten. Een Nederlands onderzoek op patiënten met een acute alvleesklierontsteking toonde dat de groep die behandeld werd met probiotica 150% meer kans hadden om aan de ziekte te sterven."

Zie verder http://www.foodnews.be/nl/probiotica.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem elke dag 1 capsule "Acidophilus-Bifidus" tijdens de warme maaltijd. Is veel goedkoper, 100 capsules voor 18,70 euro. Voldoende voor ruim 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem elke dag een rumcola. Het helpt ook niet,maar is wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is leuk. Proost!
Ik zeg: neem het niet

Het is vergelijkbaar met Yakult. Nou ben ik toevallig afgelopen maandag bij Yakult geweest, en hun redenatie waarom je zulke drankjes zoe moeten nemen, slaat nergens op. Er zit probiotica in, wat gebaseerd op de melkzuurbacterie. Het zit dus vol met bacteriën, en mij is niet duidelijk geworden of het 100% de goede bacterie is. Ze konden daar namelijk geen antwoord geven op de vraag hoe gecontroleerd wordt dat er alleen 'goede' bacterie in zit en geen slechte.

Maar als je het toch wilt nemen: het maakt niet uit wanneer je neemt. Het is wel zo dat de fabrieken (danone/yakult) beweren dat je het maar 1 keer per dag hoeft te nemen.