Kan men in Nederland/België/Duitsland nog ergens "waterkonijn" kopen/eten?

Waterkonijn betekent rat, geloof ik..
Is dit ergens nog te koop/op de menukaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.7K

Het beste antwoord

in gent waren er restaurants maar zo ver ik weet is het van de kaart ,maar als je een boswachter kent kan je dat aan hem vragen of iemand van de bestrijding die fuiken en klemmen plaatsten die leveren als ze ze hebben voor een paar euro,maar schoonmaken moet je zelf doen en dat is niet prettig en je kan in principe alleen de achter poten gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hier zou het NOG kunnen op het menu staan .Misschien eerst even bellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waterkonijn is muskusrat, zou een echte lekkernij zijn maar niet aan mij besteed.
In Belgie zou het intussen verboden zijn om het nog te serveren !
Voor Nl en D weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat België betreft: sedert enkele jaren VERBODEN! Zie link. Vroeger stond het nog wel op de kaart, ik kan me herinneren zo'n 20 jaar geleden, vooral in het waasland, omgeving Lokeren.