Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit er op het deksel van een boterkuipje vaak een raster van kleine puntjes die er ingedrukt lijken?

Je ziet het alleen als je het in het licht houdt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De dekseltjes worden tijdens de productie/het productie proces erg snel getransporteerd en met hoge snelheden kunnen ze gaan vervormen.
Deze puntjes (eerder deukjes) komen van een soort geleider die de dekseltjes op hun plaats en recht houden daarom zijn de deukjes ook gelijkmatig verdeeld over de hele oppervlakte van de deksel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou goed kunnen zijn dat dit voor blinden mensen is.. Ze kunnen voelen wat er staat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is een regelmatige rij van piepkleine deukjes, ongeveer 12 in de lengte en 5 in de breedte.
Ik kan me zo voorstellen dat het pakje glibberig wordt, omdat er ook mensen zijn die hun teveel aan boter aan het randje van het kuipje afsmeren. Zo kan het aan de rand gaan zitten van de deksel deze overtollige hoeveelheid. En door de puntjes is er iets meer grip om het pakje met wat meer gemak open te maken / krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een raster van ongeveer 12x5 piepkleine deukjes op de bovenkant, dus daar waar het etiket zit van max een mm dik. Heeft dus niets te maken met afsmeren en glibberig worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okay, ik had begrepen dat de vraagsteller dat hoekje bedoelde aan het uiteinde van de deksel. Er staat nergens dat het de hele deksel bij is die bedoeld wordt. Héérlijk als dat duidelijk is, ik zag wat de vraagsteller bedoelde in een ander antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding