Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een middel voor na het tanden poetsen...

...die het proces kan versnellen tegen de vieze smaak als je een sinaasappel of een mandarijn wil eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
916
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zuur uit fruit is een van de dingen die tanden het meeste aantasten. Na het tandenpoetsen nog even een stukje sinaasappel eten, heft het effect van het tandenpoetsen dus op. Als je 's ochtends thuis je tanden poetst vanwege het lekkerder ruiken en dan onderweg een sinaasappeltje eet, is het natuurlijk geen probleem. Poets je je tanden om je tanden te beschermen, is het wel verstandig om te kijken of je die sinaasappel of mandarijn voor het poetsen kan eten.
Misschien weet je dit al lang hoor, maar ik dacht ik zeg het maar even voor het geval je het toevallig nog niet wist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een poos wachten is logisch uiteindelijk verdwijnt de tandpastasmaak wel. Dat het fruitzuur het glazuur aan vreet is ook geen echt nieuws maar dat was de vraag niet en was ook niet bedoeld voor dagelijks gebruik. De test met de groene thee heb ik uitgeprobeerd en moet zeggen dat dit wel enigszins werkt, niet volledig maar misschien ligt dat ook wel aan het soort tandpasta die men gebruikt. Toch iedereen bedankt voor de tips en de goede zorgen ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon heel erg goed spoelen, en een slok groene thee helpt bij mij prima, daarna lust ik graag een mandarijntje :-) maar niet zonder mijn slok thee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ik eens proberen!

Andere antwoorden (5)

poetsen met zout in plaats van met tandpasta
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eventueel water drinken.

Maar het beste kan je gewoon 30 minuten wachten: De tandpasta verzwakt tijdelijk je er op volle sterkte te komen. Citrus vruchten eten vlak na het poietsen is erg slecht voor je tanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pepermuntje of iets anders wat een scherpe pepermunt smaak heeft ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een half uur w8ten meestal heb je die amaak dan niet meer in je mond :]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lysterine met sinaasappelsmaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen testmateriaal aanwezig hier ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding