Welke pap is nou het gezondst?

Havermoutpap, Rijstepap, Gortepap, Bloempap, Griesmeelpap of Brintapap.
Ik heb totaal geen idee wat het verschil is, maar ik zou graag toch wel een gezonde kiezen, omdat ik dagelijks eet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.4K

Het beste antwoord

Verreweg de gezondste is de bloempap. Weinig natrium, suikers, vet en calorieën, maar bovendien voedzaam met een unieke smaak, die desgewenst met eigen additieven te "pimpen"is ( vers fruit, honing, kandijsuiker).Dit geldt dan voor de kant-en-klare pap hè, van Campina bijv.
De meeste papsoorten zijn niet lekker zonder toevoeging van suiker als je ze zelf maakt. Hierdoor zijn ze natuurlijk minder gezond. Rijstepap schreeuwt eigenlijk om bruine suiker, havermout idem dito, gortepap is eigenlijk bloempap met gerst. Heeft een zurigere smaak en iets zwakker en ja, als je van het idee van "gebroken doorgekookte rijstkorrels" houdt.... Als je dus zelf pap maakt is er niet per definitie een gezondste pap te noemen, wel bij kant-en-klare.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ach, wat is gezond... Ik zou zeggen Brinta, Havermout en Gort, omdat daar vezels in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag afwisselen is het gezondst. De ene pap is wat vetter en dan krijg je genoeg vet binnen. De volgende dag eet je een pap met wat meer vezels en de dag daarna een wat 'lichtere' pap met minder vet.

Dus kies een aantal lekkere uit en wissel die dagelijks af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf denk havermoutse pap. Vroeger kergen arme mensen havermoutse pap omdat daar bekangrijke voedingsstoffen inzitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vla vanille.