Ja in principe zal dat lukken. In sinaasappels zit dusdanig weinig anders dan vocht, dat het bijna op hetzelfde neerkomt als het alleen maar drinken van sinaasappelsap.

Ook wilde dieren op de savanne (jachtluipaarden e.d.) schakelen in tijden van droogte over op bijvoorbeeld wilde meloenen, en dat gaat prima.

Een klein bijkomend probleem is dat sinaasappels, naast veel vocht en vitamine C, ook veel suikers bevatten. Om suiker op te nemen heb je wat vocht nodig. Je maakt alsnog netto winst (mensen die de hele dag alleen maar frisdrank, limonade en koffie drinken sterven niet van de dorst), maar het is toch wel gezond om af en toe ook een glaasje water te drinken.

En ik denk dat je tandarts je dit experiment ook zou afraden! :-P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je voldoende sinaasappels eet,zou je in principe niet hoeven te drinken.
Maar er zitten natuurlijk ook een aantal nadelen aan:je zult minimaal 1,5 ltr.sap binnen moeten krijgen,wat al een cal.waarde van 700 kcal met zich meebrengt,waarschijnlijk zul je maagpijn krijgen en het zuur.Bovendien heeft sinaasappelsap een laxerende werking.

Al met al geen goed idee om water te vervangen door sinaasappels.
Neem er gewoon 1 of 2 per dag.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over het algemeen is het eten van sinaasappelen slecht voor een mens! Ik begrijp heel goed dat veel mensen dit niet geloven. De reguliere en de natuurgeneeskunde botsen nog al eens. Het drinken van het sap veroorzaakt bij sommige nog al eens maagzuur. Dat geeft al aan dat ons lichaam slecht reargeert op sinaasappelsap. Er komt nog bij dat een volwassen mens tot 2L vocht per dag nodig heeft.Hoeveel sinaasappelen zijn dat wel niet? Maar buiten dat zal het eten van zoveel sinaasappelen wel buikloop veroorzaken. Ik zal het niemand aanraden,maar probeer het maar eens.