Smaakt pasta carbonara altijd wat flauw?

Buiten de spekjes om vind ik het vaak flauw, klopt dit of tref ik het niet met bestellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er moeten nogal wat gerookte spekblokjes in en veel Parmezaanse kaas, peper en zout. Zie link.

Bronnen:
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-ko...

Zal zeker er aan liggen waar je deze koopt of bestelt ;) Zoals ik leerde van destijds een ware Italiaan (Sicilië) waren de ingredienten zeer eenvoudig: Ei, spek, knoflook en kaas en soms een licht gefruite ui. Bak kleine stukjes spek uit in een koekepan en voeg op het laatst flink wat knoflook erbij (daar komt de smaak al :P)toe. Gooi de al dente gekookte pasta erbij en haal de pan van het vuur. Roer er dan ongeveer een (biologisch en zeer vers) ei (licht even los -kloppen in maatbeker) per persoon door, tot het ei iets stolt. Dan vlak voor opdienen wat versgemalen parmezaanse kaas of Grana Padanokaas of Pecorino EN en verse gemalen zwarte/rode peper erover en smullen maar!

Het hangt totaal af van het recept dat wordt gebruikt. Het hangt ook af van de soort kaas die in het recept zit. Als je het zelf maakt kun je bijvoorbeeld een kruidenkaas als boursin of philadelphia gebruiken om zo de smaak aan te passen aan je eigen voorkeur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100