fish en chips
curry en beer
meat pies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een echt stevig Engels ontbijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Engeland ontbijten de meeste mensen nog steeds met spek, eieren, worstjes en witte bonen in tomatensaus. Daarbij eten ze geroosterd witbrood. Ook drinken ze thee met heel veel melk.

Voor lunch eten ze zeer goed gevulde sandwiches en de kinderen op school krijgen zelfs warm eten.

Ook wordt er “Fish and Chips” gegeten. Dit zijn dikke frieten met een stuk gepaneerde gebakken vis. Op de frietjes doen ze hier azijn en heel veel zout.

Het avondeten lijkt op dat van Nederland, alleen in het noorden van het land eten ze altijd twee soorten groentes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lindacoolcat14;

Vergeet vooral de high tea niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gaat niets boven engels "pubfood"
Gewoon een simpele maaltijd tegen niet al te veel geld.
Keuze bestaat meestal uit Fish & Chips of van die heerlijke engelse Pies met heel veel varianten.

Tja en het ontbijt is uiteraard ook vermaard:
Gebakken eieren met Baked Beans (witte bonen in tomatensaus), worstjes, spek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patat met veel azijn erover en veel zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom die min?
Het is echt waar.
Ik wist het ook niet, ik dacht dat ik gewone patat kreeg, maar de eerste hap ging er net zo hard weer uit zoals die erin kwam.
bah brrrr... als ik daar nog aan denk.
Ik ging een lekker broodje halen in Londen.
Zet mijn tanden erin, brrrrr.... hebben ze zoute boter
gebruikt..... dus als je er ook niet van houdt, vraag om een broodje zonder boter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fish en chips is lekker, maaar duur
pubfood is redelijk, maar zwaar en met een aantal pints superzwaar

En dan heb je het wel gehad. Voor de rest heeft Engeland culinair niets te bieden voor toeristen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fish and chips. Ei met bacon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'In Engeland' is een zeer ruim begrip. Het verschil tussen Londen en bv Abingdon is levensgroot.

Je hebt je standaard pub maaltijden (Vlees met groente & gepofte aardappel) de heel typische zondagsroast (Een groot deel vd pubs biedt dit aan). Natuurlijk friet al dan niet met chips.

Maar als je in de grotere steden zit kan je alles eten wat je maar wilt. Van de beste of slechtste Pizza die je je kan bedenken, tot en met de meest luxueuze Thaise restaurants.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de lokale pubs kun je meestal flinke boerekost eten als kidney pies en roastbeef. In London raad ik de Indiers en de Chinezen aan omdat die echt authentiek zijn en bv siu mai en harkau zelf maken. Maar in het algemeen eten engelsen een niveau lager dan de fransen en de italianen, wat al eeuwen aanleiding geeft tot grapjes; By the way : de beste iatliaanse kok heeft zijn restaurant in London : Locatelli en het beste reastaurant ter wereld is ook in Engeland : the fat duck van Blumental. Enjoy your food.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gevulde aardappel met kaas of tonijn en en een geroosterde maiskolf. Pubfood is heerlijk!!
Trouwens alles van de Tesco vind ik lekker; de sandwiches en chips in smaken die wij hier niet kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Engels leest, zou je via de bibliotheek English Food van Jane Grigson op kunnen vragen. Een van de beste boeken over Engels eten.

In de klantrecensies op de volgende site kan je alvast wat namen van typische gerechten terugvinden:

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een typisch Engels gerecht is is: Yorkshire Pudding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Britten staat nu eenmaal niet bekend om hun goede keuken. Weinig en vaak doodgekookte groenten, vette happen en weinig fruit. Met name door de vele immigranten kun je er nu vaak heerlijk eten. Groot-Brittanië is tegenwoordig beroemd om zijn Curry`s uit met name India,vooral in London zijn er veel. De fish and chips tentjes worden steeds meer verdrongen door hamburger- en pizzarestaurants. Er zijn veel Chinese-,Japanse-,Thaise-Italiaanse-,Spaanse- en Franse eetgelegenheden.
Toch is de Britse keuken in de hotels er ook op vooruit gegaan,door met name de Franse keuken invloed.

Een traditioneel English Breakfast bestaat uit thee, toast, gebakken eieren, bacon, gegrilde tomaat, baked beans en worstjes. Soms kun je ook kiezen voor Black Pudding (soort balkenbrij) Hashbrowns ( rösti) en Kippers ( warme gerookte haring).Tegenwoordig wordt er in de meeste hotels een Continental breakfast geserveerd. Dit bestaat meestal uit croissants, verschillende jams, roerei, toast, vanille cakejes, porridge (pap) yoghurt, fruit, verschillende soorten Corn Flakes, melk, koffie of thee.

Tot de bekende britse gerechten horen o.a. roastbeef met Yorkshire pudding, Shepherds Pie ( lamsgehakt met aardappelpuree), scones ( soort gebakjes die rond theetijd geserveerd worden met room en jam) Kidney Pie,
( pastei met niertjes). De Engelse thee, het Engelse bier en Schotse Whisky blijven echter wereldberoemd.
amc