Als ik melk drink na het eten,breekt dit dan de vitaminen af?

Als ik bv boerenkool eet,en ik pak daarna een glas melk.
Heb gehoord dat dat de vitaminen afbreekt,en dat het dus eigenlijk niet zo goed is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Nee hoor, waar dit waarschijnlijk vandaan komt is dat melk de opname van ijzer kan beïnvloeden.
Ben je gezond is er niets aan de hand.
Bij een laag ijzer gehalte is het iets om rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat breekt geen vitamine af ,dat is achter haalt ,maak je stamppot gebruik je ook melk en bloemkool met een sausje is ook gebaseerd op melk ,melk kan zo gedronken worden, maar zo kan witvis heel goed gekookt worden in melk en worden frieten veel minder vet als ze eerst in de melk hebben gelegen,ook word er boter van gemaakt en dat gebruik je toch ook bij je eten .dus je kan met een gerust hart je melk na de maaltijd drinken