Kun je ziek worden van bloemkool?

Gisteren heb ik bloemkool gegeten. De hele avond voelde ik me een beetje beroerd. Ik heb het wel eens vaker gehad na het eten van (buitenlandse) bloemkool, maar toen kreeg ik een soort van galsteenaanval, echt enorme pijn in mijn buik wat ook vrij plotseling weer verdwijnt. Volgens mij kan ik wel tegen hollandse bloemkool. Bij het eten van andere koolsoorten heb ik geen last. Komt het echt van die bloemkool of is het toeval?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Van koolsoorten kun je last krijgen van winderigheid en soms ook van krampen. De ene koolsoort geeft meer last dan de andere. Bloemkool staat er wel om bekend dat deze wat meer last kan geven. Mogelijk dat die uit het buitenland je nog meer last bezorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt door bloemkool niet ziek worden en hier geen galstenen van krijgen.

Hollandse bloemkool is dezelfde soort, dus als je daar wel tegen kunt, dan ook tegen buitenlandse. Niet iedereen kan goed tegen kooloorten (het betreft dan meestal de bladerenen niet de bloem), maar jij geeft aan dat je hier meestal geen last van hebt.

Dan is het gissen wat je hebt. Er heersen ook weer veel virussen in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk te zeggen. Ket kan aan de bloemkool liggen, maar ook aan de kruiden of saus. Het kan ook toeval zijn.
Om meer zekerheid te krijgen zou je meer moeten experimenteren, een keer zonder kruiden, een keer zonder saus enz.
jc54
11 jaar geleden
nee normaal gesproken kan je niet ziek of last van galsteen aanval hebben,wel als je last hebt van winderigheid zijn dit de kool soorten die je de last bezorgen witte en rode kool, bloemkool, broccoli, Chinese kool, groene kool, savooien kool spruitjes en boerekool die hoef ik mijn zoon ook niet voor te zetten want hij krijgt daar ook last van