wat voor pilletjes/drankjes verminderen het vetopslag en wat is de minimale leeftijd daarvoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er zijn bij de drogist verschillende voedingssupplementen te koop die de vetopslag zouden verminderen.
Zo heb je Vet absorptie capsules (Kruidvat) die chisotosan bevatten. Chitosan, gewonnen uit het schild van schaaldieren, vermindert de vetopname in het lichaam wordt er op de website van Kruidvat bij dit product vermeld. Kinderen jonger dan twaalf jaar mogen ze niet gebruiken.
Ook zijn er capsules met appelazijn. 'Appelazijn capsules ondersteunen de vetstofwisseling door de invloed van het appelazijnextract' staat bij dit product vermeld. (zie in bijgaande bronnen)

Duidelijk is niet of deze middelen werkelijk werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je laatste zin klopt niet helemaal ; moet zijn : duidelijk is inmiddels wel dat deze middelen niet werken. Alleen wanneer men zich houdt aan de vaak bijgevoegde dieetvoorschriften kun je afvallen, maar dat is dan op geen enkele manier toe te schrijven aan de middelen in kwestie. Zouden ze ook maar iets, hoe minimaal ook, doen tegen vetopslag, dan kreeg iedereen met overgewicht e wel gratis van het ziekenfonds.
Ritsuka
11 jaar geleden
+ voor de laatste alinea Marleen

Andere antwoorden (2)

Geen enkele, en voor zover ze dat wel beweren , is het op elke leeftijd onverstandig er mee te beginnen.
De enige manier om minder vet binnen te krijgen, is er minder van eten. Maximaal om en nabij de 60-80 gram per dag, waarvan de helft zichtbaar (boter, olie) e de helft verborgen (kaas, vlees, koek, chocola, affijn, bijna alles wat lekker is). Vetgereduceerde producten (halvarine, fritessaus, light-producten) kun je eventueel gebruiken vanaf het moment dat je uitgegroeid bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Correct. Met als toevoeging dat ook suikers worden omgezet in vet. Dit geldt zowel voor geraffineerde suiker als voor vruchtensuiker. Als drank moet je dus alle dranken vermijden waar suiker in voorkomt. Dus geen cola, geen frisdranken, en geen vruchtensappen. Wil je een drankje dat vetopslag vermindert, dan ben je dus aangewezen op een drankje dat vetopslag voorkómt. Water en thee (zonder suiker!) zijn dan prima drankjes. Verder verminder je vetopslag natuurlijk door te bewegen. Neem de trap in plaats van de roltrap, dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, nouja, het hele dieetverhaal wilde ik hier niet meer ophangen ; al doe open deuren intrappen voor mensen die zonder moeite en met teveel eten willen afvallen, maakt me wel eens moedeloos. Maar dit ging specifiek over de -nogal onzinnige - vetburners. Het enige dat daadwerkelijk bewezen iets deed was Xenical/Orlistat, maar daar hoor je verhipte weinig meer van, vanwege de chronische diarree en anale lekkage, die niet als acceptabele bijwerkingen werden geaccepteerd. Bovendien hoort daar een ZO zwaar dieet bij, dat je zonder die pillen OOK wel afvalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfde commentaar hierzo en met je reactie ben ik het helemaal eens, Marleen.
Het enige werkzame middel om de opname (dus ook de opslag) van vet uit de voeding te remmen is orlistat, verkrijgbaar onder de merknamen Alli (zonder recept) en Xenical (op recept). Het middel wordt niet vergoed door de basisverzekering omdat de werkzaamheid matig is.

Toegevoegd na 36 seconden:
Het is bestemd voor volwassenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een middel overigens dat ik iedereen zal afraden. Bovendien mag je er maar HEEL erg weinig vet bij eten - nog minder dan de aanbevolen hoeveelheid van 60-80 gram per dag. Ook zonder Xenical val je dan af, hooguit wat minder snel. Ze schrijven het pas voor bij een BMI van boven de 40.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn inderdaad nogal wat restricties en bijwerkingen. Helemaal met je eens dat het een afrader is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik een tijdje geleden info vroeg over fatburners bij de apotheek weigerde de het meisje bij de balie mij informatie te geven en toen ik doorvroeg werd de apotheker(zo heet dat toch?)bij geroepen die heel streng tegen mij zei dat dit voor mensen was met (minimaal 5 kilo)overgewicht.
Ik zei dat het echt niet voor mijzelf was maar ze weigerden mij informatie te geven.
Ik heb wel fatburners bij het Kruidvat gekocht.
Ik gebruik ze nu niet meer omdat ik beter wil worden.
Maar misschien dat ze iemand met overgewicht wel kunnen helpen,ik heb echt geen idee of dat nou echt werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan nu wel gaan roepen dat ik het kinderachtig vind dat ze je die info niet gaven maar als een graatmager meisje dergelijke vragen stelt kan ik wel enig begrip voor de reacties opbrengen. Ik geloof overigens niet in de werking van dergelijke middelen. Vaak bevatten ze groene thee, appelazijn of gemalen garnalenschilden maar of die middelen ook maar iets doen is ronduit onbewezen. Je wordt er wel lichter van maar dat is enkel te wijten aan een slinkende portemonnee.