Hoe lang kan je hardgekookte eieren goed houden?

ik heb 4 dagen geleden de eieren al gekookt en ze in de koelkast gelegd, maar vraag me af of ik ze nog kan gebruiken.............

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Kijk hier eens

http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/hoe_lang_kan_je_eieren_bewaren.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hier heel veel aan gehad, dankjewel

Andere antwoorden (5)

Gewoon proberen even proefen en als het nog goed smaakt dan lekker opeten.Als ze er "gekleurd"uit zien dan weggooien.Gekookte eieren hebben al een bereiding gehad en kan best 1 dagje in de koelkast maar 4 dagen? Vandaar dat ik zeg gewoon proberen of ze nog te eten zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de koelkast, met dichte schaal (!) weken en weken.
Vier dagen overleven ze zeker ; ik heb wel eens eieren op die manier een week of drie bewaard en die waren nog uitstekend. Wat de standaard-houdbaarheidstermijn is zou ik niet eens weten ; ik controleer gewoon zelf, zowel met verse als met hardgekookte eieren.

Als het ei kapot is, merk je dat meteen ; met pellen voelt het dan wat plakkerig. Niet meer eten dus. Maar zolang het wit nog stevig en rubberachtig is na pellen (het werkt wel alleen met hardgekookte eieren natuurlijk, waar niks vloeibaars meer in zit) heb je nog een prima ei.

Toegevoegd na 1 minuut:
Officieel zeggen ze ongeveer een week, maar in de praktijk heb ik ze dus veel langer beward (na pasen vooral) en nog met veel smaak gegeten en nooit ziek van geworden. Maar er zijn wel meer dingen die de houdbaarheidsdatum ruim kunnen overschrijden, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kook altijd eieren vooraf omdat ik geen warme eieren lust. Met 4 dagen in de koelkast is er niets aan de hand en kun je ze gewoon eten. Je moet bedenken dat ze juist eerder bederven als ze nog niet gekookt zijn; en dat is ook niet binnen 4 dagen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een gekookt ei kan met de plaats van de dooier de versheid bepaald worden. Hoe meer de dooier in het midden zit, des te verser is het ei. Een gekookt ei is 1 week goed te houden in de koelkast, dus je kunt de eieren nog gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,je kunt ze zeker nog gebruiken tot 7 dagen nadat je de eiren gekookt hebt.