Hoe lang kun je maximaal een brood salade buiten de koelkast bewaren?

Hallo,

Hoe lang kun je maximaal een brood salade buiten de koelkast bewaren? Volgens het GGD is dat niet langer dan 2 uur.
Dus als ik om 8:30 begin met school kan ik om 12:00
al de brood met de desbetreffende salade weg gooien?
(Want hoe warm is het binnen een rugtas?)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (2)

Het GGD geeft natuurlijk aanbevolen tijden die ook gelden voor restaurants e.d.

Maar als jij jouw boterham zelf klaar maakt en je weet wat er op zit en hoe vers die salade is en je verpakt hem dan in een laagje aluminiumfolie en dan in je trommel,
dan is die nog heel goed te eten om 12.00 uur.

En als je het niet vertrouwd, dan kun je beter iets anders
op je brood doen, dan je brood weg gooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan je vandaag zeker nog eten want het is fris en in je schooltas kan het niet broeien het word anders als het 25 gr.
is dan zou ik het niet doen maar nu kan je het lekker op eten