Hoe bewaar je franse schimmelkaasjes het best?

laatst vertelde iemand me dat het een doodzonde was ze in de koelkast te bewaren, ivm de smaak.
je zou ze wel een week of langer buiten de koelkast kunnen bewaren?

Toegevoegd na 16 minuten:
jullie antwoorden geven aan dat het het beste is op tijd te laten acclimatiseren.
maar ik weet niet uren van tevoren of ik trek krijg in een toastje.
kan het kwaad de kaas sowieso buiten de koelkast te bewaren?

14 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Als de kazen rijp zijn, kun je ze het beste in de koelkast bewaren anders lopen uit; zijn ze nog niet rijp dan kun je ze het beste buiten de koelkast laten rijpen.
De kaas is rijp als de kaas zacht aanvoelt. De kaas mag iets uitbollen, maar niet te veel, want dan gaat de kaas "lopen" en is de kaas te rijp. De kaas mag dus niet tussen de korst
uitlopen.

Als je de kaas voor het gebruik even laat acclimatiseren (op temperatuur laat komen buiten de koelkast), komt de smaak van de kaas het beste tot zijn recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja maar dan "loopt"de kaas en wordt het "zweterig" Voor ik de kaasjes ga gebruiken leg ik ze wel een middag uit de koelkast voor de avond .Dan is de smaak echt lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf bewaar ik ze in de koelkast, maar haal ze er wel op tijd uit, zo dat ze op temperatuur zijn voor consumptie.
Ik kan zo niet zeggen dat ze aan smaak inleveren.Zo lang liggen ze niet.
jc54
14 jaar geleden
Het lijkt met dat ze uit de koelkast snel bederven; ze liggen in de supermarkt en bij de kaaswinkel immers ook in de koeling.

Inderdaad wel tijdig uit de koeling voor het serveren.

Smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bewaart deze kaasjes het beste in de koelkast, en als je ze wilt gebruiken haal je ze er een half uur of drie kwartier van te voren uit. Succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de authentieke franse restaurants bewaren ze de kaas onder grote glazen stolpen op kamertemperatuur. Natuurlijk is de "verbruiksnelheid" in een restaurant wel groter dan in een gewoon gezin.