IJsthee
Benodigdheden:
sterke thee (vier zakjes in een pot)
1 citroen
suiker naar smaak

Bereiding:
Maak sterke thee en laat deze afkoelen tot koelkaststemperatuur.
Pers een citroen uit en doe het sap door de thee. Voeg eventueel ook suiker
toe.

Meng vlak voor het opdrinken 1 deel thee-concentraat met 1 deel ijs en
1 deel koud water.
Variatie:
+ Trek thee van zwarte thee en pepermunt.
+ Trek thee van zwarte thee en sinaasappelschillen (kook de
sinaasappelschillen even). Dit geeft een lekkere zoet-bittere marmelade
smaak.
+ Voeg behalve citroensap sinaasappel- of grapefruitsap toe.

Als je verse citroensap gebruikt wordt de thee altijd troebel. Als je dat
niet leuk vindt, moet je citroensap uit zo'n flesje nemen. De smaak blijft
gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik het me goed herinner

1 deel tequilla
1 deel gin
1 deel triple sec
1 deel wodka
1 deel cola

lekkere ice tea:)