Zijn er behalve kippen eieren ook eieren eetbaar van andere vogels / andere beesten?

dat vroeg ik me eens af

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor zover ik weet zijn alle eieren eetbaar. Of ze ook allemaal lekker zijn weet ik niet, maar kwarteleitjes, eendeneieren, en kippeneieren zijn in Nederland nog wel algemeen bekend als eetbaar. Kwarteleitjes geldt zelfs als delicatesse. Toegevoegd na 4 minuten: Nu ik er verder over nadenk, denk ik dat kippeneieren gewoon het gemakkelijkst zijn en dat ze daardoor de andere eieren van de markt verdrongen hebben. Bovendien krijg je een eend echt niet zo ver dat hij elke dag een ei gaat leggen. Wie weet heb je het gevlochten nest op de foto wel eens ergens in het water zien staan. Deze nesten werden door mensen gemaakt, en uitgezet, met als enig doel de eieren er later uit te rapen. Later is de functie meer decoratief geworden. Toegevoegd na 17 minuten: kalkoen eieren zijn ook eetbaar hoor ik net van een kalkoenfokker. Dat doe je alleen niet, omdat ze uitgebroed worden en dus een veel te grote waarde hebben. Volgens deze persoon zijn alle eieren van vogels eetbaar.

Ja hoor. Eendeneieren (jammer van de nieuwe spelling, eendeëieren was toch leuker....) zijn in ieder geval ook eetbaar. En kwarteleitjes worden gegeten, ook lekker. Ik denk de meeste eieren wel, maar je moet natuurlijk wel een vogelsoort hebben die gemakkelijk te houden is, met veel bij elkaar en die veel eieren legt. En dan zijn kippen natuurlijk wel praktisch, want die vliegen niet weg.

Visseneieren worden ook veel gegeten (kaviaar, zalmeitjes). Toegevoegd na 49 seconden: En vergeet het struisvogelei niet!

Ganzenei is ook erg goed te eten. Het is een groot ei. Smaakt gebakken als een kippenei. Gekookt (ongeveer 12 minuten voor een halfzacht ei) is het witte gedeelte wat taaier en glaziger en het gele/oranje gedeelte is wat romiger vind ik dan een kippenei.

Eenden, kwartel en struisvogeleieren heb ik ooit eens gegeten. Toegevoegd na 5 minuten: In bepaalde exotische landen staan de eieren van krokodillen en schildpadden op het menu en ze schijnen ook lekker te zijn. Ook slangeneieren zijn eetbaar. Waterschildpadden en varanen vinden ze een delicatesse. De meeste viseieren zoals kaviaar en lompvisseneieren zijn eetbaar voor de mensen en zijn ook een ware delicatesse. Eieren van amfibieën zijn meestal zeer klein. In de derdewereldlanden worden ze gedroogd, vermaald en verwerkt in voedsel of in soep. Ook de eieren van insecten zijn in principe eetbaar maar ze zijn ook erg klein. http://plazilla.com/15455-zijn-alle-eieren-lekker-om-op-te-eten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100