Mijn gekochte brood schimmelt al met 4 dagen is dat niet snel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dan had je het vast bij een andere supermarkt dan Aldi gekocht, die schimmelt soms al na 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt Appie begint ook met een A.

Het beste antwoord

In de zomer is dat heel normaal. De schimmel die er op komt is erg agressief. Er zit maar één ding op: maak, als je die hebt, de broodtrommel heel erg goed schoon en vooral ook droog. Voortaan zoveel brood uit de zak nemen ( gelijk bij het opstaan) als je in een etmaal opeet en de rest, in porties verpakt, de diepvries in. Het is altijd zo weer ontdooid als je het nodig hebt.
Bewaar de dagportie in de koelkast op de warmste dagen van het jaar.
Broodschimmels ( in feite graanschimmels) zijn agressief en zelfs gevaarlijk voor de gezondheid. Ze groeien het lekkerste waar het warm, donker en vochtig is - dat laatste is het vocht in het brood zelf-.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is inderdaad snel. Wat is/was de houdbaarheidsdatum?
Het weer van de laatste dagen (warm en vochtig) is wel een ideale combinatie voor schimmels.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat door het vorige 'geschimmel' de plaats waar je het brood bewaart een bron van besmetting is.
(Er zijn sporen van vorige schimmels aanwezig).
Je broodtrommel goed schoonmaken voor je er nieuw brood inlegt zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké vriendelijk dank voor devtips, ga er mee aan de slag
Ligt er ook aan of je je brood donker en koel bewaart of niet.Soms komen er daardoor sneller schimmels.Misschien ligt het ook aan je supermarkt.Dat ze de brood wat langer hadden liggen en toen verkocht.