hoe moet je koffiebroodjes bewaren?

ik heb net verse kaneelbroodjes gemaakt, hoe moet ik dit bewaren ? gekoeld of afgedekt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.1K

Het beste antwoord

Is het echt een soort koffiebroodje met luchtig opgerold deeg? Bewaar het dan in een gesloten plastic zak op een donkere plek. Brood is, mits goed verpakt, ca. 3 dagen houdbaar. Daarna nemen de smaak en de malsheid van het brood af. In de koelkast wordt het snel droger omdat de koelkast nu eenmaal sneller producten uitdroogt.
Ook moet je het altijd afdekken. Onafgedekt maakt ook droger en trekt ongedierte aan die op de suiker afkomen, zoals vliegen/ mieren etc.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan ze invriezen maar ook gewoon afgedekt met folie in de koelkasr zetten:

http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/28082-tips-gebak-koek-cake-brood-bewaren-hoe-lang-welke-plek.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat ligt er aan hoelang je ze wilt bewaren .is het voor vandaag of morgen dan is een koektrommel goed wil je ze langer bewaren dan zou ik ze luchtdicht verpakken en in de vriezer doen ,maar wel bijtijds er uit halen ,als er geen glazuur op zit kan je ze even oppiepen in de oven en ze zijn dan als vers