Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er in gehakt dat gebraden is, minder kcal dan in rauw gehakt?

Wij eten altijd half om half gehakt & bakken dit in een braadpan ZONDER olie/boter, we schudden het vet af. Heel logisch lijkt me dan dat er ook minder kcal inzitten dan in het rauwe gehakt waar de voedingswaarden van gegeven zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe klopt dat. Maar, de hoeveelheid gehakt is geslonken na de bereiding. Je eet er dus meer van, naar verhouding. Dus ik denk dat je wel ongeveer hetzelfde aantal kilocalorieën binnen krijgt. Alleen is het dan minder aan vet, en meer aan proteïne.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

natuurlijk, dat lijkt mij ook heel logisch, gehakt dat je bakt zonder boter/olie, daardoor komt het vet vrij uit het vlees waar dus in gebakken wordt, en vervolgens is het ook logisch dat het vetgehalte van het vlees minder is, als je het misschien ook nog naast het afschudden, met een keukenrolpapier afdept, is het helemaal zeker dat al dat vet niet meer aanwezig is, waar het in gebakken is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Half om half gehakt is doorgaans een tamelijk vet vleesproduct. Hoewel het menselijk lichaam een zekere hoeveelheid vet nodig heeft, de bereiding een stuk makkelijker maakt en het de smaak te goede komt kun je inderdaad de hoeveelheid vet reduceren door het te rullen zonder toevoeging van extra vet of olie en het uitgebakken vet uitzeven of iets dergelijks om de hoeveelheid calorieën in je maaltijd te beperken. Bang voor je gezondheid hoef je bij dat vet op zich niet te zijn omdat het bij vleesvet om volwaardige vetsoorten gaat, die het lichaam prima kan verwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding