3.8 promille komt overeen met hoeveel gewone biertjes?

Ik vroeg me dit af naar aanleiding van dit artikel:
http://www.vandaag.be/binnenland/33337_politie-stopt-bestuurder-met-38-promille-in-bloed.html

Toegevoegd na 47 seconden:
Met hoeveel gewone biertjes van 25 cl per glas aan een alcoholpercentage van 5% komt 3.8 promille alcohol overeen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
13.2K

Het beste antwoord

Hangt nog wel af van gewicht, spiermassa en hoe lang je er over gedaan hebt om aan dat promillage te komen (heb je 8 biertjes in een uur gedronken of er 6 uur over gedaan). Maar je kunt als maatstaf zeggen dat een man aan 0.2 promille alcohol per glas komt en een vrouw aan 0.3. Dat zullen dus minstens 20 biertjes geweest zijn, want de uiteindelijke blaastest doe je op het bureau, dus dan is er al een tijdje verstreken tussen je laatste glas bier. De eerste blaastest is alleen om te selecteren wie er op het bureau op een echt ademanalyse apparaat moet blazen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Moet zijn: dan is er al een tijdje verstreken tussen je laatste glas bier en het blazen van 3.8 promille.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij die 20 biertjes in een tijdspanne van 7 uur heeft opgedronken, zit hij dan nog aan een promille van 3.8 ?

Andere antwoorden (2)

Het is afhankelijk van het gewicht van de persoon en de tijdsduur tussen het laaste glas en de meeting
hieronder zie je een tabel met daar in wat gegevens

Toegevoegd na 1 minuut:
hellaas gaat deze tabel maar tot 3.0 promilage en dat zijn 10 glazen dus kun je na gaan dat het er wel heel veel zijn geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeveel promille heeft een persoon van 100 kg in zijn bloed na het drinken van 15 glazen? Kan je doorrekenen met de tabel hierboven??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.ccnafd-nijmegen.nl/promille.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bovenstaande link is verkeerd De formule voor de berekening van het bloedalcoholgehalte lijkt op het eerste gezicht ingewikkeld: BAG (a x 10)/(g x r) - (u - 0,5) x (g x 0,002) Verklaring:
a = aantal glazen
g = lichaamsgewicht
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5 u = het aantal uren vanaf het eerste glas
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena.antwoord&vraag=37
in gewoon hollands anderhalve tot 2 kratten .