Waarom worden tosti's altijd diagonaal gesneden en een normaal broodje gewoon recht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Diagonaal gesneden trekt meer aandacht, de tosti wordt er in onze hersenen bijzonder van. Ook lijkt een diagonaal gesneden tosti groter.
Eigenlijk is het dus een staaltje marketing; aandacht en interesse wekken en een bijzondere indruk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan kun je ze beter in de mosterd en ketchup dopen.
Normale dubbele boterhammen worden ook wel diagonaal gesneden. Dan heten ze opeens sandwich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mosterd of ketchup bij tosti's :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik naar mijn lief kijk, dan sta ik versteld waar je allemaal ketchup bij kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend gooit altijd een halve pot appelmoes over zijn eten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Floorahh: dan is het hoog tijd dat je vriend een keer volwassen wordt. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfde geldt voor grootverbruikers van ketchup. Het is pure suikerstroop, rood gekleurd door een paar tomaatjes. Ik chargeer misschien iets maar niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sherpa: maar het levert je wel een puntje op want je associatie met de sandwich lijkt me helemaal correct!
Ik denk dat het gewoon is vanwege esthetische redenen. Staat wel mooi, zo'n dubbele driehoek op je bord. Vaak worden ze schuin over elkaar gelegd en in een hoekje wat dipsaus (ketchup of curry) en in de andere hoek wat sla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt in restaurants een bakje met ketchup en/of mosterd, als de tosti recht is gesneden past ie niet in het bakje