Hoe houd je geschilde aardappels het beste goed tot de volgende dag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
53.8K

Het beste antwoord

Om geschilde aardappelen in water te bewaren is af te raden. De kwaliteit van de aardappelen bij een bewaring in water gaat achteruit. Het vitamine C-gehalte van de aardappel neemt bijvoorbeeld af.
Om ze toch te bewaren , doe ze in een afsluitbare bak of pan met deksel onder water in de koelkast. Let op , de maximale tijd is 2 dagen. Daarna kunnen ze een losse rullige buitenkant krijgen , die op bederf duidt,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onder water. Vul een pannetje met water en leg ze er in.
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
En vervolgens de koelkast in.
Rieneke1
9 jaar geleden
Oh ja, en zout erbij :)
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat conserveert beter dan water zonder zout.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gedaan, maar niet in de koelkast gezet. Bleef gewoon goed.
onder water (in een pan) in de koelkast :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij gebrek aan een koelkast : ondergedompeld in koud water, dat je wel elke 5 à 6 uur moet verversen, daarna de deksel op de pan houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het water niet ververst, gaan de aardappelen achteruit en zal je bubbeltjes in het water zien verschijnen.