Ik heb zes eieren met 10.08 als datum. Ze hebben al de tijd in de koelkast gestaan en ik heb ze net gebroken; ze ruiken goed. Kan ik het er op wagen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, "er op wagen" spannend :)
je kunt ze nog prima eten
als ze rot zijn dan ruik je het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgende ochtend: alles OK, het kan dus goed.

Het beste antwoord

Gewoon je gezond verstand gebruiken. Eieren worden niet opeens smerig en giftig als de datum is verstreken.
Tip: vroeger op kookles moest ik eieren altijd stuk voor stuk breken boven een kommetje, en dan pas de inhoud bij de cake (of wat ik ook aan het maken was) toevoegen. Stel dat je een keer een slecht ei had, dan was niet je complete beslag bedorven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga er van uit dat die eieren nog prima zijn, maar dat beoordeel je dus zelf het best op het moment dat je er een breekt. Als je het niet vertrouwt, weggooien. Liever een kwartje schade dan een darmprobleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja hoor, die bederven niet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, Aarsvarken, eieren kunnen wel bederven hoor! Maar deze zijn pas een week over datum en nog goed te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We zullen het weten, ik heb ze gekookt...
Eieren die in de koelkast staan kun je zeer geruime tijd (zeker ca 1 maand) over de houdbaarheidsdatum nog gebruiken. Deze zijn zeker nog goed.
Oude eieren kunnen op de duur bederven. Een goed manier om te controleren of eieren nog goed zijn is om ze in een kom water met wat zout te leggen. Eieren die gaan zweven in het water kun je beter weggooien. De eieren die op de bodem blijven liggen zijn nog goed.

Hier meer tips:

http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/hoe_lang_kan_je_eieren_bewaren.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks, goed te weten dat je ze zo lang kunt gebruiken. Met eieren ben ik voorzichtiger dan met bv kaas en melk.