Waarom klotst het drinken zo erg als je het uit een pak giet?

Doordat het drinken zo klotst, knoei ik zoveel. Nu vraag ik me al heel lang af waar dat eigenlijk door komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Dat komt omdat er wel drinken uit het pak gaat maar er geen lucht terug in kan omdat het drinken het gat bezet houdt. Op een gegeven moment moet er toch echt lucht terug in het pak waardoor het pak ineens lucht naar binnen zuigt waardoor het drinken gaat klotsen.
Door een simpel gaatje bovenin het pak te prikken is het hele probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact! +1

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk houd je het pak te schuin,doordat er uit de schenkopening alleen maar sap,of wat je dan ook schenkt, komt. Als er niet tegelijkertijd lucht het pak kan binnenstromen, krijg je idd geheid knoeierij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een vloeistof snel uit een pak stroomt wordt de uitschetnkopening geheel afgesloten. Daardoor ontstaat er een vacuum in het pak die weer aangevuld wil worden Egalisatie van de druk buiten en binnen in het pak dus. De hogere luchtdruk buiten he pak drukt op een geeigend moment de vloeistof op zij om het vacuum aan te vullen en daardoor ontstaat een onregelmatige uitstroom van de vloeistof wat het morsen veroorzaakt.
Een klein gaatje prikken op het hoogste punt van het pak voorkomt dit euvel. Wel kun je dan het niet geheel lege pak horizontaal in de koelkast leggen, daar het dan gedeeltelijk leeg kan lopen (weer morsen dus).